Διευθύνων σύμβουλος Hellenic Train(TΡΑΙΝΟΣΕ) : «Δικαίωμά μου να απολύω» - Η κυνική παραδοχή για την απόλυση Γενιδούνια θεωρώντας ότι η Χώρα είναι Μπανανία
Κυνική παραδοχή του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train ότι απέλυσε τον Κώστα Γενιδούνια γιατί είναι εκ νέου υποψήφιος με το σωματείο των μηχανοδηγών
Στην ωμή παραδοχή ότι απέλυσε τον Κώστα Γενιδούνια λόγω της επαναφοράς του στη συνδικαλιστική δράση, καθώς είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές του σωματείου των μηχανοδηγών, προχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Ρομπέρτο Ρινάουντο. «Δεν το περίμενα ότι θα ήταν υποψήφιος, μόλις το έμαθα με εξέπληξε. Δεν θα μπορούσε να είναι σε διοικητική θέση, έχουμε δικαίωμα να απολύουμε, μου επιτρέπεται» ήταν τα ακριβή κυνικά λόγια του Ιταλού CEO, σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τα τρία σωματεία της Hellenic Train (ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠΕ), που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής. Με τον τρόπο αυτό ο διευθύνων σύμβουλος παραδέχτηκε ότι πρόκειται ξεκάθαρα για απόλυση για συνδικαλιστικούς λόγους, κάτι εξάλλου που καταγγέλλουν εξαρχής τόσο ο απολυμένος συνδικαλιστής όσο και όλα τα σωματεία του σιδηρόδρομου, όπως και η ΓΣΕΕ, στη διοίκηση της οποίας είναι μέλος ο Κ. Γενιδούνιας.
Η συνάντηση με τον CEO της ιταλικής εταιρείας έγινε στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, για την οποία θα ακολουθήσει και νέα συνάντηση μέσα στην εβδομάδα. Αξιοσημείωτο δε είναι ότι σε αντίθεση με την πρώτη συνάντηση και την πρόταση που κατέθεσε η Hellenic Train προς τους εργαζόμενους, την οποία οι τελευταίοι είχαν χαρακτηρίσει απαράδεκτη, με αυξήσεις-ψίχουλα της τάξης των 30 ευρώ, κατά τη συνάντηση της Παρασκευής ο Ρινάουντο φάνηκε πιο διαλλακτικός. Μάλιστα, μοιάζοντας να θέλει να χρυσώσει το χάπι της απόλυσης, προσπάθησε να επηρεάσει τους εκπροσώπους των σωματείων προσφέροντας υποσχέσεις για βελτιωμένες συμβάσεις. Η τακτική της ιταλικής εταιρείας προκειμένου να κατευνάσει τα σωματεία, που είναι στα κάγκελα μετά την προκλητική απόλυση του Κ. Γενιδούνια για τη συνδικαλιστική του δράση και τον ρόλο του στις αποκαλύψεις των ευθυνών για το έγκλημα στα Τέμπη, μόνο τυχαία και πρωτόγνωρη δεν είναι. Ο Κ. Γενιδούνιας, πάντως, επιβεβαίωσε στην ΑΥΓΗ της Κυριακής ότι και μετά την απόλυση «βεβαίως και παραμένω υποψήφιος στις εκλογές του σωματείου των μηχανοδηγών», όπως και ότι «παραμένω μάρτυρας στη δίκη των Τεμπών χωρίς να πάρω πίσω ούτε λέξη». Στο πλαίσιο αυτό οι δικηγόροι του Κ. Γενιδούνια θα προχωρήσουν σε νομικά αντίμετρα για την ανάκληση της απόλυσης, ενώ σχεδιάζεται η συνδικαλιστική αντίδραση των σωματείων σε συνεννόηση και με τη ΓΣΕΕ.
Συνάντηση Κυρανάκη-Σαλβίνι: Επαναδιαπραγμάτευση, αφού πρώτα χάρισε 600 εκατ. στην ιταλική εταιρεία
Κι όλα αυτά λαμβάνουν χώρα με φόντο τις επαφές του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κ. Κυρανάκη με τον Ιταλό ομόλογό του και αντιπρόεδρο της ιταλικής κυβέρνησης Ματέο Σαλβίνι για τη φερόμενη ως επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Hellenic Train.
Μάλιστα, η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη την περασμένη Πέμπτη αποτελεί τον προπομπό της συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με την πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι αύριο Δευτέρα, οπότε και πιθανώς αναμένονται ανακοινώσεις σε σχέση με την πορεία των διαπραγματεύσεων με το ιταλικό κράτος που είναι ιδιοκτήτης των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων (FSI), της μητρικής δηλαδή εταιρείας της Hellenic Train.
Η διαβούλευση, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει να κάνει με το ύψος των επενδύσεων της Hellenic Train στον ελληνικό σιδηρόδρομο, από το βάρος των οποίων όμως η ίδια η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε απαλλάξει την ιταλική εταιρεία, «εξαφανίζοντας» την υποχρέωσή της για επενδύσεις 600 εκατομμυρίων από την τελική σύμβαση για τις άγονες γραμμές που υπέγραψε τον Απρίλιο του 2022, με διάρκεια 10+5 χρόνια και αντίστοιχη κρατική επιδότηση 50 εκατ. κατ’ έτος. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις στην υπογεγραμμένη σύμβαση ανέρχονται μόλις στα 163,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον Ν. 4953/2022 που κύρωσε τη νέα σύμβαση, εκ των οποίων μόλις τα 77,5 εκατ. ευρώ αφορούν αμιγείς επενδύσεις των Ιταλών. Οι υπόλοιπες επενδύσεις 86 εκατ. ευρώ αφορούν τη μίσθωση νέων υδρογονοκίνητων και ηλεκτροκίνητων τρένων, με συγχρηματοδότηση κατά 60% του Ταμείου Ανάκαμψης.
Εντούτοις, στα δύο ντοκουμέντα που είχε αποκαλύψει στο πρωτοσέλιδο της η καθημερινή ΑΥΓΗ στις 14/02/2024, στο μνημόνιο συναντίληψης του 2019 μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και Hellenic Train και στο προσχέδιο της σύμβασης για τις άγονες γραμμές, που κατατέθηκε την 1η Δεκεμβρίου του 2020 στο υπουργείο Μεταφορών -υπογεγραμμένο μάλιστα από την ίδια την ιταλική εταιρεία-, αποκαλυπτόταν πέραν πάσης αμφισβήτησης ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο τότε υπουργός Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής είχαν απαλείψει στην τελική σύμβαση του 2022 την αρχική υποχρέωση της ιταλικής εταιρείας για επενδύσεις ύψους 567 εκατ. ευρώ. Μαζί μάλιστα με αυτή την απαλοιφή είχαν εξαφανίσει και την υποχρέωση του κράτους να ολοκληρώσει τα συστήματα σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης και ETCS που θα απέτρεπαν την τραγωδία των Τεμπών.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου