ΕΡΓΟΣΕ : Έγγραφο αποκάλυψη - Στο 68% η ολοκλήρωση του έργου της σύμβασης 717 το έτος 2018



Ο Κ. Σπηλιόπουλος που υπέγραψε τη στρεβλή σύμβαση του 2014 «επιβραβεύθηκε» από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, που τον τοποθέτησε ως πρώτο πρόεδρο του ΟΣΕ το 2019

Στο 68% ήταν ολοκληρωμένο το έργο της σύμβασης 717/2014 τον Σεπτέμβριο του 2018, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ

Πρόκειται για την εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου Χρ. Διονέλη προς το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας με ημερομηνία 21 Σεπτεμβρίου 2018 που ενημερώνει για την εξέλιξη του έργου της 717 για την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Η εισήγηση κατατίθεται στο πλαίσιο λήψης απόφασης για την έγκριση της 7ης κατά σειρά παράτασης της περίφημης σύμβασης του 2014, η οποία μέχρι και σήμερα παραμένει ανολοκλήρωτη.

Στο πλαίσιο της εισήγησης ο διευθύνων σύμβουλος ενημερώνει στην 6η σελίδα του κειμένου για την «πορεία του έργου» σε σχέση με «τα εγκατεστημένα συστήματα της σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής του κύριου άξονα ΠΑΘΕΠ, τα οποία ανατάσσονται-αναβαθμίζονται μέσω της παρούσας σύμβασης 717». Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά στην ανάλυσή του, «το έργο έχει ολοκληρωθεί σήμερα σε ποσοστό 68% περίπου».

Αξίζει να σημειώσουμε πως το ποσοστό αυτό ολοκλήρωσης αφορά το συμβατικό αντικείμενο της 717 σύμβασης για την αναδιάταξη της υφιστάμενης υποδομής σηματοδότησης στις γραμμές του κεντρικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα (πλην Τιθορέας-Δομοκού), προκειμένου να συνδεθεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου των Τρένων (ETCS).

Την υλοποίηση της σύμβασης έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΟΜΗ (θυγατρική Άκτωρα) και της γαλλικής Alstom από το 2014 με προϋπολογισμό δημόσιας δαπάνης τα 50,8 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει λάβει συναπτές παρατάσεις λόγω κακοδιαχείρισης, που ξεκίνησε ήδη από την εκπόνηση των Τευχών Δημοπράτησης (2013) τα οποία περιείχαν πολλαπλές πλημμέλειες και ανορθολογικές τεχνικές προδιαγραφές. Αυτό διαπίστωσε εξάλλου και το Ελεγκτικό Συνέδριο στις αρχές του 2018 που μπλόκαρε προσωρινά την επέκταση της σύμβασης αποδίδοντας ευθύνες για πλημμελή τεύχη δημοπράτησης στις διοικήσεις των ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ και κρίνοντας ότι δεν υπάρχουν «απρόβλεπτες περιστάσεις» κατά την εκτέλεση του έργου που να δικαιολογούν πρόσθετη χρηματοδότηση, όπως είχε ζητήσει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ στο τέλος του 2016 κατά την εκπνοή της πρώτης προθεσμίας του έργου.

Έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ
Έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ
Έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ

Σχόλια