Επιτέλους το Μετρό φτάνει στον Πειραιά- Παρέμβαση δήλωση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

 

Η ΣΤΑ.ΣΥ. ενημερώνει το επιβατικό κοινό, ότι από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, στις 2 το μεσημέρι, θα δοθούν σε λειτουργία οι τρείς νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό θέατρο».


Με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 επιβάτες, μειώνοντας ημερησίως τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000, όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.

Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30-11.00 & 13:30-17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00-00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό Θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.

Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό Θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από τον σταθμό Εθνική Αμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο.

Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03. Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Τελευταίοι συρμοί από το σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).



Με τυμπανοκρουσίες απ' την κυβέρνηση και παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, εγκαινιάζονται αύριο, Δευτέρα, οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό με κατεύθυνση τον Πειραιά.

Οι νέοι σταθμοί  «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» θα παραδοθούν στο κοινό στις 2 το μεσημέρι,  ενώ στις 11 π.μ. ο Κυρ. Μητσοτάκης θα παραστεί και θα μιλήσει σε εκδήλωση για τα εγκαίνια στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο».

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους με τη λειτουργία των παραπάνω σταθμών προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε, ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά.

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Πειραιάς» περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο - Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.

Τα δρομολόγια

Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό θέατρο - Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30 -11.00 & 13:30 - 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 - 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο - Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.

Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από το σταθμό Εθνική 'Αμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα - Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03.

Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Τελευταίοι συρμοί από το σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα - Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).

Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στη δίκτυο της ΟΣΥ

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:

Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της Γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.

 Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

-Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω - Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

-Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό - Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη. 

-Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα - Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».

-Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη - Νίκαια - Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

-Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.

Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.

Κοινή δήλωση Χρ. Σπίρτζη, Ν. Παππά, Χρ. Γιαννούλη, Θ. Δρίτσα, Ν. Κασιμάτη, Γ. Ραγκούση, Τρ. Αλεξιάδη

«Με ξεχωριστή ικανοποίηση μαζί με τις Πειραιώτισσες και τους Πειραιώτες, υποδεχόμαστε και εμείς επιτέλους το ΜΕΤΡΟ στον Πειραιά. Στα Μανιάτικα, στο μεγάλο λιμάνι, στο Δημοτικό Θέατρο.

Η νέα Γραμμή 3 του Μετρό που συνδέει τον Πειραιά με τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό την Αγία Βαρβάρα, το Αιγάλεω και με πολλούς σταθμούς της Αθήνας με τελική κατάληξη τον Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ανοίγουν ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών του Πειραιά και στις καθημερινές ανάγκες τους, σε συνδυασμό με τους ΗΣΑΠ, τον Προαστιακό και το Τραμ. Ανοίγουν και νέους δρόμους για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Θυμίζουμε και είμαστε και γι' αυτό ξεχωριστά ικανοποιημένοι ότι, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απαγκίστρωσε το έργο το 2015, έβαλε τέλος στο τέλμα και στη στασιμότητα, επιτάχυνε αποτελεσματικά την πρόοδο και την εξέλιξή του. Ολοκλήρωσε τους τρεις σταθμούς Νίκαιας, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας και το σύνολο των σηράγγων ενώ ταυτόχρονα έδωσε λύσεις σε χρόνια προβλήματα, που επέτρεψαν την πρόοδο και την ολοκλήρωση του έργου. Να θυμίσουμε ότι το 2015 η κατασκευή είχε σταματήσει, μια σειρά από κρίσιμες αποφάσεις όπως η οριστική χωροθέτηση του σταθμού Πειραιά και κρίσιμων εγκαταστάσεων δεν είχαν καθοριστεί, η συνήθης πρακτική των κυβερνήσεων της δεξιάς να γίνονται έργα χωρίς μελέτες εφαρμογής έφερναν σε κάθε στάδιο νέα προβλήματα ακόμη και στην όδευση της σήραγγας. Τα χρέη του ελληνικού Δημοσίου και οι τραγικές συνέπειες των τότε νομοθετημάτων της κυβέρνησης Σαμαρά που δεν επέτρεπαν τον συμψηφισμό του Φ.Π.Α., είχαν φέρει τη ΜΕΤΡΟ Πειραιά κοντά στην πλήρη διάλυση της Σύμβασης.

Η μεγάλη ικανοποίηση όμως, δεν μας δίνει το δικαίωμα να ξεχάσουμε, όσα δεν έγιναν ή δεν έγιναν σωστά. Κάποιες και κάποιοι από εμάς, Πειραιώτισσες και Πειραιώτες, μαζί με άλλους ενεργούς πολίτες, πάνω από είκοσι χρόνια τώρα, σταθερά διεκδικήσαμε και διεκδικούμε πλήρες και σωστά μελετημένο δίκτυο Μέσων Σταθερής Τροχιάς για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Η Πειραϊκή, το Χατζηκυριάκειο, η Καλλίπολη, η Φρεαττύδα, τα Νοσοκομεία Μεταξά και Τζάνειο, έμειναν εκτός σχεδιασμού κυρίως λόγω αγκυλώσεων των τότε κυβερνήσεων της ΝΔ. Η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα, επίσης, ενώ από τους σχεδιασμούς του 2006 προβλεπόταν η επέκταση του Μετρό και προς τα εκεί.

Ο σχεδιασμός των αξόνων του Τραμ άλλαξε αυθαίρετα και πραξικοπηματικά, με παρεμβάσεις προσώπων και φορέων άσχετων με τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα το Τραμ στον Πειραιά να λειτουργεί σήμερα, με προδιαγραφές πολύ κατώτερες των αναγκών των πολιτών.

Επίσης, η απουσία σχεδιασμού και από την παρούσα Κυβέρνηση, φέρνει μεν το Μετρό στον Πειραιά, αλλά μειώνει τα δρομολόγια προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς δεν προνοήθηκε να έχουν αγοραστεί οι απαραίτητοι επιπλέον συρμοί για την επέκταση της Γραμμής 3!!

Τέλος, ελπίζουμε ότι πλέον από σήμερα εκλείπει κάθε δικαιολογία για τις τεράστιες καθυστερήσεις στη σύνταξη πλήρους και σύγχρονης Συγκοινωνιακής-Κυκλοφοριακής Μελέτης, που θα λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο, αλλά και πλήρους και συνεκτικής Μελέτης Ελεγχόμενης Στάθμευσης και οι δύο μελέτες για όλον τον Πειραιά.

Παρόλα αυτά όμως, η μέρα αυτή είναι ιστορική και ελπίζουμε να μην την υποβαθμίσουν και τη γελοιοποιήσουν φιέστες ανόητης κυβερνητικής πλασματικής αυτοεπιβεβαίωσης από τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον καλολαδωμένο επικοινωνιακό μηχανισμό τους.

Εμείς θα είμαστε εκεί, παρούσες και παρόντες στα εγκαίνια, με την ικανοποίηση που αισθανόμαστε, με την αυτοπεποίθηση για την αποτελεσματική συνεισφορά μας ως Κυβέρνηση και με την κριτική μας και τις προτάσεις μας για όσα δεν έγιναν όπως έπρεπε στο παρελθόν και για όσα οφείλουμε στους πολίτες ως Πολιτεία να επανασχεδιάσουμε από δω και πέρα, για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Ελπίζουμε ότι ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση δεν θα προσβάλλουν την αξιοπρέπεια, τη μνήμη, την κρίση και τις ανάγκες των πολιτών».

Χρήστος Σπίρτζης - Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία - πρώην Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών
Νίκος Παππάς - Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ
Χρήστος Γιαννούλης - Αν. Τομεάρχης Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ
Θοδωρής Δρίτσας - Βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ
Νίνα Κασιμάτη - Βουλεύτρια Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ
Γιάννης Ραγκούσης - Βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ
Τρύφωνας Αλεξιάδης - Βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ

Σχόλια