ΟΛΠ ΑΕ: Το 2021 ρεκόρ κερδοφορίας στην ιστορία της– 36,8 εκατ. ευρώ, αύξηση 39,4% σε σχέση με τα 26,4 εκατ. το 2020.

 Τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2021 ανακοίνωσε η ΟΛΠ ΑΕ, τονίζοντας την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της.

Ειδικότερα, σημειώθηκε εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών της, ο οποίος ανήλθε σε 154,2 εκατ. ευρώ, έναντι 132,9 εκατ. ευρώ της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού 21,3 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 16%.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,2 εκατ. ευρώ, έναντι 36,9 εκατ. ευρώ της χρήσης 2020, αύξηση 12,3 εκατ. ευρώ ή 33,3%.

Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 36,8 εκατ. ευρώ, αύξηση 39,4% σε σχέση με τα 26,4 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020.

Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε 0,63 ευρώ, αυξημένο 57,5% σε σχέση με το 2020 (0,40 ευρώ).

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο προβλήτας I στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση 13,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το Car Terminal κατέγραψε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής είχε αύξηση 16,5%.

Ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε., Yu Zenggang, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και δήλωσε: «Η συνεχής αύξηση του κύκλου των εργασιών του Οργανισμού, παρά της δυσκολίες με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας, αποδεικνύει πως η ΟΛΠ Α.Ε. είναι μια εταιρεία με ανθεκτικότητα και ισχυρές βάσεις που υπεύθυνα συνεχίζει να εφαρμόζει και να υλοποιεί τη στρατηγική της για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη πια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης. Η υλοποίηση του υποχρεωτικού επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε. συνεχίζεται σταθερά και με απόλυτη συνέπεια, η οποία, πέραν της ενδυνάμωσης της οικονομικής θέσης της εταιρείας, δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία. Με την ίδια αφοσίωση και αίσθημα ευθύνης, θα συνεχίσουμε τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης, παραμένοντας πιστοί στο όραμα ο Πειραιάς να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη και ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια στον κόσμο, σε όρους περιβάλλοντος, ψηφιοποίησης, κοινωνίας και διακυβέρνησης».


Tην υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία του πέτυχε ο ΟΛΠ το 2021. Ο Οργανισμός ανακοίνωσε έσοδα 154,2 εκατ., έναντι 132,9 εκατ. της χρήσης του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 16%.

Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,2 εκατ., έναντι 36,9 εκατ. της χρήσης του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 33,3% και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 36,8 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 39,4%!

Που «κρύβεται» η αιτία για τα κέρδη – ρεκόρ του ΟΛΠ; Ασφαλώς στα «κουτιά» και σε δεύτερο βαθμό στις βελτιωμένες επιδόσεις στην κρουαζιέρα και στη διακίνηση αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την ανάλυση των οικονομικών επιδόσεων του ΟΛΠ από το metaforespress.gr:

-Επί συνόλου κύκλου εργασιών 154,2 εκατ., τα «κουτιά», δηλαδή τα έσοδα από τον προβλήτα Ι και το αντάλλαγμα της παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθαν στα 99,7 εκατ.

Δηλαδή, τα «κουτιά» αποτέλεσαν σχεδόν τα 2/3 των εσόδων του ΟΛΠ ή το 64,6%.

-Ο ΟΛΠ σημείωσε κέρδη μετά από φόρους 36,8 εκατ. Ποιοι τομείς συνέβαλαν στα κέρδη αυτά;

Με «αξιοσημείωτη απόσταση», οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, οι οποίοι απέδωσαν πέρσι καθαρά κέρδη 54,7 εκατ., με δεύτερη την ακτοπλοΐα, με κέρδη 3,8 εκατ., ενώ σε κέρδη επέστρεψε και η κρουαζιέρα (3,1 εκατ.). 

Αντίθετα, ζημιογόνος κατά 11,8 εκατ. ήταν ο προβλήτας Ι.

Κι όλα αυτά, όταν η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ), τη τελευταία διετία, παραμένει μειωμένη στον Πειραιά, λόγω των lockdown και της μειωμένης παραγωγής στην Κίνα.

Τα «κουτιά» (έσοδα από τον προβλήτα Ι και από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ) αποτελούν σχεδόν τα 2/3 των εσόδων του ΟΛΠ ή το 64,6%

 Γενικότερα, ο Πειραιάς, που βασίζεται κυρίως σε φορτία διαμετακόμισης από την Ασία, λόγω απόστασης από τα κέντρα παραγωγής της ΕΕ, κινδυνεύει να «χάσει» μερίδιο αγοράς. Ταυτόχρονα όμως, η μεταβολή της εφοδιαστικής αλυσίδας παρέχει και ευκαιρίες.

Για παράδειγμα, ο ΟΛΠ έχει εντείνει τις συζητήσεις με ευρωπαϊκές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να υποδείξει τα οφέλη του Πειραιά.

Σχόλια