O Πειραιάς θα συνενώνει λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

 

Στο επίκεντρο βρίσκεται ο σταθμός "Πειραιάς" στο λιμάνι που θα συνενώνει λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

Μετά από χρόνια καθυστερήσεων το τελευταίο κομμάτι της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά βρίσκεται στην τελική ευθεία.

Στους υπό κατασκευή σταθμούς, πλέον έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περίπου στο 90% και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Αν το έργο προχωρήσει με αυτούς τους ρυθμούς τότε οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο θα δοθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, κάνοντας πλέον πραγματικότητα τη απευθείας σύνδεση με Μετρό του κεντρικού αερολιμένα της χώρας με το μεγαλύτερο λιμάνι. Έτσι, ο Πειραιάς θα ενώνεται μέσα σε 50 λεπτά με το "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 θα δοθεί μια μεγάλη ανάσα και στο κυκλοφοριακό και τις καθημερινές μετακινήσεις, τόσο των μόνιμων κατοίκων, όσο και των τουριστών.

Εκτιμάται ότι όταν τεθούν και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό θα αυξηθεί κατά 132.000 επιβιβάσεις ημερησίως, ενώ η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως.

Η επέκταση του Τραμ

Πολύ νωρίτερα, ενδεχομένως και τον επόμενο μήνα αναμένεται να κλείσει και άλλη μια "ανοιχτή πληγή" ετών για την πόλη του Πειραιά. Ο λόγος για την επέκταση του Τραμ, η οποία περιλαμβάνει 5,4 χιλιόμετρα  μονής γραμμής και 12 συνολικά σταθμούς σε μια κυκλική διαδρομή.

Αυτό που απομένει για να ξεκινήσουν -για δεύτερη φορά- τα δοκιμαστικά δρομολόγια είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει προκύψει με το διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, το οποίο επλήγη από το σεισμό του καλοκαιριού του 2019 και στη συνέχεια έπιασε δύο φορές φωτιά μέσα σε 1,5 χρόνο με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του να έχει ήδη καταρρεύσει.

Την Πέμπτη συνεδριάζει το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο θα κρίνει την πρόταση του Δήμου Πειραιά για την διατήρηση της πρόσοψης του κτηρίου που μένει ακόμα όρθια με μια ειδική τεχνική, που θα επιτρέψει την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του τραμ.

Αν το ΚΣΝΜ δώσει το "πράσινο φως", τότε σε 20 ημέρες θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και μέσα στον Ιούλιο να γίνει και η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Αν η γνωμοδότηση είναι αρνητική, τότε θα πρέπει να αναζητηθεί άλλη λύση και η έναρξη της λειτουργίας του Τραμ θα μετατεθεί πιθανότατα για το 2022.

Ξανά στον σχεδιασμό η υπογειοποίηση

Στα μεγάλα έργα των επόμενων ετών ξεχωρίζει η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς. Πρόκειται για ένα σχέδιο με μεγάλη ιστορία, καθώς η υλοποίηση του προγραμματιζόταν ενόψει των Ολυμπιακών του 2004.

Τώρα φαίνεται πως προωθείται η επικαιροποίηση της μελέτης και η αναζήτηση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 100 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο   "στρατηγικού χαρακτήρα” για το λιμάνι που αναπτύσσεται, για το πειραϊκό επιχειρείν αλλά και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Πειραιά.

Σχόλια