Λεωφορεία ΟΣΥ -ΟΑΣΘ : Κυκλοφορούν χωρίς κλιματισμό γιατί δεν επαρκεί ο στόλος

 

Οι οδηγοί ζητούν να αποσύρονται τα λεωφορεία για επισκευή, αλλά δεν γίνεται γιατί δεν ήρθαν ούτε αυτά που υποσχέθηκαν

Νέο πονοκέφαλο προκαλούν στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών οι βλάβες στα κλιματιστικά λεωφορείων, που δυσχεραίνουν τη ζωή εργαζομένων και επιβατών, την ίδια στιγμή που τα οχήματα δεν μπορούν να αποσυρθούν, καθώς δεν έχουν άλλα για να τα αντικαταστήσουν.

Χαρακτηριστικά είναι τα σκηνικά έντασης στη Θεσσαλονίκη μεταξύ οδηγών και επιβατών για την αφόρητη κατάσταση εντός των λεωφορείων εξαιτίας της μη λειτουργίας κλιματιστικών, που ανάγκασαν το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ να καταδικάσει τα περιστατικά λεκτικής και σωματικής βίας κραυγάζοντας ότι «δεν φταίμε εμείς εάν δεν κυκλοφορούν αρκετά λεωφορεία ώστε να καλύψουν τις ανάγκες μιας αξιοπρεπούς συγκοινωνίας. Δεν φταίμε εμείς εάν τα λεωφορεία που μας δίνουν να οδηγήσουμε δεν έχουν καλοριφέρ ή κλιματισμό. Δεν φταίμε εμείς εάν το μποτιλιάρισμα στην πόλη δεν μας επιτρέπει να κινηθούμε γρηγορότερα, με αποτέλεσμα να καθυστερείτε να μεταβείτε στον προορισμό σας».

Στο ίδιο μήκος κύματος και η σχετική ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, που επισημαίνει ότι «λειτουργώντας με γνώμονα την ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση του επιβατικού κοινού και κατ’ επέκταση των συναδέλφων μας, η μη λειτουργία κλιματισμού εντός λεωφορείων θα δηλώνεται ως βλάβη και τα οχήματα θα αποσύρονται».

Η απόσυρση ωστόσο μόνο εφικτή δεν είναι, καθώς δεν επαρκεί ο στόλος για να αντικατασταθούν τα οχήματα που αποσύρονται για να διορθωθούν οι βλάβες στον κλιματισμό, με αποτέλεσμα επιπρόσθετη επιβάρυνση οδηγών και επιβατών λόγω της ζέστης, ειδικά όσο βαδίζουμε στο θέρος. Την ίδια στιγμή, ακόμη αναμένονται τα υπόλοιπα 260 λεωφορεία με leasing, μετά το σόου - φιάσκο πριν ενάμιση μήνα που είχαν δώσει ο πρωθυπουργός και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών παρουσιάζοντας τα πρώτα 40 εξ αυτών, εκ των οποίων τα μισά αμέσως μετά αποσύρθηκαν λόγω βλαβών... Αποτέλεσμα είναι να συνεχίζει να μην ενισχύεται ο στόλος των οχημάτων που ενδεχομένως να πρόσφεραν τη δυνατότητα τα λεωφορεία με βλάβες να αποσυρθούν για να αποκατασταθούν.

Ούτε φίλτρα υπάρχουν

Η όλη συνθήκη επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών της πανδημίας, υπενθυμίζοντας πως πέρσι η ΟΣΥ είχε ανακοινώσει ότι τα κλιματιστικά στα λεωφορεία θα λειτουργούν όπως κάθε καλοκαίρι, ωστόσο τα παράθυρα των οχημάτων θα είναι ανοιχτά, σύμφωνα και με τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, προκειμένου να αερίζεται το εσωτερικό. Στο ίδιο πλαίσιο είχε μάλιστα προαναγγελθεί και η τοποθέτηση ειδικών φίλτρων σε όλα τα κλιματιστικά των λεωφορείων, ενώ ο Κ. Καραμανλής είχε προαναγγείλει την τοποθέτηση συσκευών καθαρισμού του αέρα εντός των λεωφορείων. Παρ’ όλο δε που πέρασε και σχετική τροπολογία για την αγορά τέτοιων μηχανημάτων, κατ’ εξαίρεση μάλιστα της νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις, αυτά δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη...

Σχόλια