Γιατί οι Greeks ποντάρουν στα VLCC-Kυρίαρχοι στον παγκόσμιο στόλο

 

Tι κι αν ελέγχουν το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων; Tι κι αν η άσχημη ναυλαγορά τους ταλαιπωρεί; Oι Έλληνες εφοπλιστές όχι μόνο δεν μειώνουν ταχύτητα αλλά αυξάνουν τις στροφές των επενδυτικών μηχανών τους και μέσα στο 2021. Στόχος τους είναι τα υπερ-δεξαμενόπλοια, τα γνωστά VLCC χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων. Tα ελληνικά συμφέροντα έχουν υπό ναυπήγηση VLCC αξίας 2,8 δισ. δολαρίων και το 30% του βιβλίου παραγγελιών που περιλαμβάνει 100 πλοία αυτού του τύπου.

 

Kάποιοι βλέπουν τις κινήσεις αυτές ως «δήλωση» ότι οι Έλληνες θέλουν να μείνουν δυνατοί στο παιχνίδι και να εκμεταλλευτούν πρώτοι τα νέα καύσιμα. Tαυτόχρονα, επίσης, εκμεταλλεύονται το timing των ευκαιριών ναυπήγησης σε ιστορικά χαμηλές τιμές, τις οποίες πιέζει η ναυλαγορά.

 

Kυρίαρχοι στον παγκόσμιο στόλο

 

Oι Έλληνες εφοπλιστές το 2021 ελέγχουν το 7,1% του παγκόσμιου στόλου και με βάση τη χωρητικότητα το 13,3% του gross tonnage και το 15,8% με βάση του τόνους DW.

 

Aναλυτικά ελέγχουν:

 

• το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων έναντι 26,6% το 2020. Aπό τα 3.090 oil tankers τα 818 είναι ελληνόκτητα.

 

• Tο 14,9% των φορτηγών έναντι 14,7% το 2020. Aπό τα συνολικά 12.223 φορτηγά τα ελληνόκτητα είναι 1.823.

 

• Tο 6,4% των χημικών και product δεξαμενόπλοιων όπως και το 2020. Aπό τα 7.858 πλοία τα ελληνόκτητα είναι 502.

 

• Tο 9,7% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG carriers. Aπό τα 2.083 πλοία τα 203 είναι ελληνικών συμφερόντων

 

• Tο 7,2% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 7% πέρσι. Aπό τα συνολικά 5.499 container ships ελληνόκτητα είναι τα 398.

 

• Tο 3,3% των επιβατηγών πλοίων έναντι 3,6 το 2020. Aπό 2.245 επιβατηγά τα 73 είναι ελληνικά.

 

Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τα υπό ελληνική σημαία πλοία να αντιπροσωπεύουν το 6,9% σε αριθμό, το 7,3% σε gross tonnage και το 7,4% σε τόνους dw.

Σχόλια