ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ: «Οι γραμμές του Πλαταμώνα θα γίνουν ένα απέραντο πάρκινγκ»

 

«Οι γραμμές του Πλαταμώνα θα γίνουν ένα απέραντο πάρκινγκ»

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΩΣ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΑ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Ο Πλαταμώνας αναδείχθηκε από το τρένο» λένε o Αντώνης Χαχάμης και o Γιάννης Μάνθος εκ μέρους του Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών Λάρισας


Την έντονη αντίθεσή τους στην πρόθεση του ΟΣΕ να αποχαρακτηρίσει τμήμα της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Σ.Σ. Νέων Πόρων-Πλαταμώνα και επί της ουσίας να την καταργήσει, εκφράζει μέσω της «Ε» το Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών Λάρισας.

Τόσο ο πρόεδρος κ. Γιάννης Μάνθος, όσο και το μέλος του Δ.Σ. κ. Αντώνης Χαχάμης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για υποβάθμιση της περιοχής του Πλαταμώνα που με τη νέα κατάσταση, όπως τονίζουν, θα μετατραπεί σ’ ένα απέραντο πάρκινγκ όλος ο χώρος των γραμμών. Παράλληλα μιλούν για δυνατότητα εκμετάλλευσης της γραμμής, αλλά και του Σταθμού του Πλαταμώνα φέρνοντας ως παράδειγμα αυτό της Λάρισας, ενώ δεν διστάζουν να επιρρίψουν ευθύνες στις διοικήσεις του ΟΣΕ για το ότι φτάσαμε σ’ αυτήν την κατάσταση.
«Το τρένο όταν κινείται φιλικά προς τον άνθρωπο είναι πολιτισμός, κάτι που βλέπουμε σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα οι εκάστοτε κυβερνήσεις το έβλεπαν ως πρόβλημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μετακυλίουν την ίδια τακτική και σκέψη προς τις δημοτικές αρχές» λέει ο κ. Γιάννης Μάνθος.
«Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς κανένα σχέδιο και όραμα ξήλωσαν τις γραμμές από τη γαλαρία ως τον παλιό Σταθμό Λιτοχώρου για να δημιουργήσουν έναν αυτοκινητόδρομο που εξυπηρετεί νταλίκες, οι οποίες επιλέγουν αυτόν τον δρόμο για να γλιτώσουν τα διόδια.
Αν υπήρχε όραμα, από τους Νέους Πόρους θα μπορούσε να υπάρχει ένα τρένο που θα σταματούσε Πλαταμώνα, Ν. Παντελεήμονα, Σκοτίνα, Πλάκα Λιτοχώρου δίνοντας στον επιβάτη τη δυνατότητα να πηγαίνει από τη μια παραλία στην άλλη».
Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε και τώρα βλέπει το έργο σε επανάληψη. «Το ίδιο θα κάνουν και με αυτήν τη γραμμή τώρα, καθώς θέλουν να τη μετατρέψουν σ’ ένα πάρκινγκ και θα απαξιωθεί εντελώς η περιοχή. Κινδυνεύει να χάσει τα κύρια χαρακτηριστικά του ο Πλαταμώνας που αναδείχθηκε κυρίως από το τρένο».
Μάλιστα μιλάει για τις ευθύνες του ΟΣΕ λέγοντας: «Ο ΟΣΕ έχει ευθύνες και μάλιστα τεράστιες γιατί δεν έκαναν κάτι για την αξιοποίηση της γραμμής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παρακμάσει και να απαξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών.
Το Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών Λάρισας, έστω και την τελευταία στιγμή προτρέπει τους κατοίκους, επιχειρηματίες του Πλαταμώνα να αντιδράσουν».
Ως παράδειγμα φέρνει αυτό της Λάρισας: «Εμείς δείξαμε τον δρόμο με τη δημιουργία του πάρκου σιδηροδρομικού μουσείου στον χώρο του Σταθμού στη Λάρισα με την οικονομική στήριξη ενός συμπολίτη μας επιχειρηματία. Καθημερινά εκατοντάδες το επισκέπτονται για να μάθουν πράγματα γύρω από το τρένο και να χαρούν τα παιδιά».
Για τα μελλοντικά σχέδια του Πολιτιστικού Κέντρου λέει: «Τώρα προσπαθούμε να αναστήσουμε και την παλιά ιστορική γραμμή μεταξύ Τεμπών και Ραψάνης, δημιουργώντας χωρίς καμία βοήθεια από το πουθενά αυτοκινούμενα μικρά δρεζινάκια με στόχο να δούμε να λειτουργεί ένα μουσειακό τρενάκι που θα δώσει άλλη ταυτότητα στην περιοχή. Πιστεύουμε ότι το τρένο φέρνει πολιτισμό, έχει όραμα και περιλαμβάνει προγραμματική ανάπτυξη» καταλήγει ο κ. Μάνθος.
Από την πλευρά ο κ. Αντώνης Χαχάμης διευκρινίζει ότι: «Θεωρούμε πως είναι ένα τεράστιο λάθος αυτή η κίνηση που πάει να γίνει. Πρέπει να το εκμεταλλευτούν με τακτικά και έκτακτα εκδρομικά δρομολόγια σε συνδυασμό με τον προαστιακό και με ανταποκρίσεις να γίνει η ζωή των πολιτών καλύτερη. Ο Πλαταμώνας να αποκτήσει ξανά ως τουριστικό θέρετρο μεγάλη αίγλη.
Εμείς θα περιμένουμε να επανενταχθεί στο ενεργό δίκτυο για λόγους τουριστικούς, συγκοινωνιακούς, αλλά και με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, σαν προστατευόμενο μνημείο. Περιμέναμε ότι το Υπουργείο Πολιτισμού θα έκανε κάποιες βιώσιμες παρεμβάσεις ανάπλασης έτσι ώστε να συνυπάρξουν αρμονικά η σιδηροδρομική γραμμή και η πόλη.
Οποιαδήποτε ενέργεια που θα συμπεριλαμβάνει αποξήλωση της γραμμής και αποχαρακτηρισμό είναι κατάφωρη παραβίαση προστασίας μνημείου και θεσμικού πλαισίου.
Εδώ έχουν γίνει μελέτες από το δημόσιο με κοινοτικά κονδύλια για να υπάρξει στο μέλλον η δυνατότητα επαναλειτουργίας της γραμμής. Ελπίζουμε να πρυτανεύσει η λογική και το ωραίο», ολοκληρώνει ο κ. Χαχάμης.

Του Κώστα Γκιάστα

πηγή : eleftheria.gr

Σχόλια