Σκάνδαλο στην AEGEAN – Ενώ παίρνει «σωσίβιο» 120 εκατ. ευρώ από το Κράτος, από την άλλη προχωράει σε μαζικές απολύσεις!


Σε μαζικές απολύσεις, προέβη η Aegean το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, παρά την τεράστια οικονομική στήριξη που λαμβάνει από το Κράτος!

Όπως διαπιστώνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία, τον μήνα Οκτώβριο η εταιρία πραγματοποίησε 45 απολύσεις μόνιμου (αορίστου χρόνου) προσωπικού, έγιναν 8 οικειοθελείς αποχωρήσεις και έχουν λήξει χωρίς να ανανεωθούν 85 συμβάσεις ορισμένου χρόνου.  Τον δε μήνα Νοέμβριο το «γαϊτανάκι» των απολύσεων συνεχίστηκε αμείωτο, με 30 απολύσεις και 2 οικειοθελείς αποχωρήσεις.

Να σημειωθεί ότι οι απολύσεις των 45 εργαζομένων του Οκτωβρίου, δημιουργούν πρόβλημα νομιμότητας σε σχέση με το νόμο για τις ομαδικές απολύσεις, ο οποίος για τις εταιρείες άνω των 150 εργαζομένων επιτρέπει μηνιαία απόλυση του 5% των εργαζομένων και σε κάθε περίπτωση κάτω των 30 ατόμων. Όπως φαίνεται τον Νοέμβριο η εταιρία κατάλαβε το… λάθος της και ήταν πιο «προσεχτική», γι’ αυτό και σταμάτησε στις 30 απολύσεις…

Η τακτική αυτή, προκαλεί εύλογες απορίες και ερωτηματικά, αφού πραγματοποιείται την ώρα που η κυβέρνηση ανακοινώνει την στήριξη-διάσωση της εταιρίας, που έχει πληγεί σημαντικά στα έσοδά της εν μέσω πανδημίας. Μια διάσωση που αναμένεται να «κοστίζει» στο ελληνικό δημόσιο τουλάχιστον 120 εκατ. ευρώ! Επίσης, αποτελεί απορίας άξιο, γιατί μετά από τέτοιο «πογκρόμ» απολύσεων το υπουργείο Εργασίας δεν έχει πραγματοποιήσει τους απαιτούμενους ελέγχους.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες των αεροπορικών μεταφορών, επιβατικών ή και εμπορευματικών αποτελούν τον πιο προνομιούχο κλάδο, από τους πληττόμενους τον καιρό της πανδημίας σε ότι αφορά στην ενίσχυση του από την κυβερνητική πλευρά.

H ίδια η AEGEAN έχει λάβει εγγυήσεις ύψους 80% των δανειακών της υποχρεώσεων. Για το σύνολο του κλάδου και κατ εξαίρεση, το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ισχύει μέχρι την 31.12.20 αντί του Οκτωβρίου του ’20 που ισχύει για όλους τους άλλους κλάδους. Το ίδιο συμβαίνει και για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών όπου για τον κλάδο, επίσης το συγκεκριμένο μέτρο ισχύει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, οι μέτοχοι της Aegean δεν έχουν βάλει ούτε ευρώ από την τσέπη τους για να στηρίξουν την εταιρεία τους. Αντίθετα έχουν λάβει ρευστό από το κράτος και δάνεια από τις τράπεζες με την εγγύηση του δημοσίου.

Τώρα θα πάρουν άλλα 180 εκατ. ευρώ, με την υποχρέωση ότι θα βάλουν αυτοί τα 60 εκατ. τα οποία όμως τα έχουν ήδη εξασφαλίσει με ευνοϊκούς όρους από τους τραπεζες, οι οποίες βγάζουν σε πλειστηριασμό τις κατοικίες του κοσμάκη.

Όλα  αυτά όταν από το 2005 μέχρι και το 2019 τα κέρδη της Aegean έφτασαν τα 522,9 εκατ. ευρώ! Και ενώ η εταιρεία από το 2015 μέχρι το 2019 διένειμε μερίσματα στους μετόχους που ανήλθαν στα 210,7 εκ. ευρώ!!!

Για την κυβέρνηση όμως ακόμα και τα 120 εκατ ευρώ που θα δοθούν στην Aegean είναι λίγα γιατί όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας: «Το συνολικό ύψος της κρατικής στήριξης που αναμένεται να διαμορφωθεί στα 120 εκατ. ευρώ, ποσό πολύ χαμηλότερο, συγκριτικά με τη στήριξη, αξίας άνω των 32 δισ. ευρώ, που έχουν λάβει ή έχει δρομολογηθεί να λάβουν, έως σήμερα, αθροιστικά άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών»…

Επίσης, να τονιστεί ότι οι χρηματοδοτήσεις των άλλων κρατών στις δικές τους αεροπορικές εταιρείες, συνοδεύονται από το αυτονόητο, δηλαδή την συμμετοχή, αυτών των κρατών στο μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών.

Όταν θα περάσει πάλι στην κερδοφορία η Aegean τα κέρδη θα τα μοιραστούν με τη μορφή μερίσματος οι μέτοχοι…  

Παρά, λοιπόν, την εξόφθαλμη προνομιακή μεταχείριση, η εταιρία δεν διστάζει να πραγματοποιεί, την ίδια περίοδο, μαζικές απολύσεις…

Όλα αυτά, ενώ ο Υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε ότι η ενίσχυση στις αεροπορικές εταιρείες και ειδικότερα στην ΑEGEAN δίδεται εκτός των άλλων και για να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων!

https://www.asfalistiko.gr/


Σχόλια