ΟΑΣΑ: Μετ’ εμποδίων συνεχίζεται η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ

 


Μετ’ εμποδίων συνεχίζεται η συνεργασία των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΑ, καθώς σε καμία από τις 6 περιφερειακές λεωφορειακές δεν δρομολογήθηκαν τη Δευτέρα αστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ, όπως είχε προγραμματιστεί και ανακοινωθεί.

Τα δρομολόγια μίας ακόμα λεωφορειακής γραμμής ανέλαβαν τα ΚΤΕΛ από σήμερα Τρίτη 6 Οκτωβρίου. Η γραμμή 171 Στ. Ελληνικό – Βάρκιζα έγινε η τέταρτη γραμμή που πέρασε από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με τον ημερήσιο προγραμματισμό, σήμερα θα πραγματοποιηθούν 62 δρομολόγια όταν την περασμένη Παρασκευή είχαν πραγματοποιηθεί 54, όσα και στο χειμερινό πρόγραμμα. Βέβαια και σε αυτή τη γραμμή τα λεωφορεία δεν διαθέτουν εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής επομένως δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το αν πραγματοποιείται το σύνολο των δρομολογίων.

Σημειώνεται ότι στην τηλεματική ο ΟΑΣΑ δεν έχει προσθέσει κάποια ένδειξη στις γραμμές που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ, όπως αντίστοιχα έχει κάνει ο ΟΑΣΘ. (Κάτι το οποίο έχουμε κάνει στη δική μας σελίδα για λόγους πληροφόρησης).


Αντίθετα, χρησιμοποιήθηκαν σε μία άλλη γραμμή, την 122, Σταθμός Ελληνικό – Σαρωνίδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οδηγοί, η πλειοψηφία των οποίων δεν γνωρίζουν τα δρομολόγια της Αττικής, δεν είχαν επαρκή χρόνο να μάθουν τις διαδρομές και για το λόγο αυτό προτιμήθηκε η γραμμή 122, που κινείται μόνο στο παραλιακό μέτωπο.

«Αστειότητες» χαρακτηρίζουν τις συγκεκριμένες αιτιάσεις πηγές του ΟΑΣΑ και υπογραμμίζουν ότι η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ προχωρά και ότι δεν έχει σημασία ποιες γραμμές δίνονται κάθε μέρα στα ΚΤΕΛ, αλλά ο αριθμός των αστικών λεωφορείων που μπαίνουν σε περιφερειακά δρομολόγια, απελευθερώνοντας αντίστοιχο αριθμό οχημάτων της ΟΣΥ στο κέντρο της Αθήνας.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, τα περίπου 100 οχήματα των ΚΤΕΛ Αττικής θα δρομολογούνταν από τη Δευτέρα σε 6 γραμμές, και πιο συγκεκριμένα στις «123: Σαρωνίδα – Ανάβυσσος – Παλαιά Φώκαια», «171: Στ. Μετρό Ελληνικό – Βάρκιζα», «323: Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα», «326: Στ. Κάντζας – Σπάτα – Άρτεμις», «310: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα» και «330: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα». Αντ’ αυτού, ένας σημαντικός αριθμός αστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ εκτελούν από το πρωί της Δευτέρας τη γραμμή 122, Στ.Ελληνικό – Σαρωνίδα. Σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών των ΚΤΕΛ και της ΟΣΥ, αυτό έγινε γιατί δεν δόθηκε επαρκής χρόνος στους οδηγούς των ΚΤΕΛ να μάθουν και να εξοικειωθούν με τα νέα τους δρομολόγια και ως εκ τούτου «προτιμήθηκε» η γραμμή 122, η οποία κινείται καθαρά στο παραλιακό μέτωπο.

Πηγές του ΟΑΣΑ χαρακτηρίζουν «αστειότητα» το εν λόγω επιχείρημα και εξηγούν ότι η γραμμή 122 είναι μία από τις 60 περιφερειακές γραμμές, το συγκοινωνιακό έργο των οποίων αναλαμβάνουν τα ΚΤΕΛ.

Ο σχεδιασμός αλλάζει ανάλογα με τις εκάστοτε συγκοινωνιακές συνθήκες, υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, και προσθέτουν ότι ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που είχε υπολογιστεί ότι θα προστεθεί τη Δευτέρα και την Τρίτη στον στόλο της ΟΣΥ θα υλοποιηθεί, άσχετα με το σε ποιες γραμμές υλοποιείται.

Μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα μάλιστα, δρομολογούνται όλα τα λεωφορεία που είχαν υπολογιστεί, σε γραμμές όπου υπάρχει ανάγκη, τονίζουν οι πηγές του ΟΑΣΑ, συμπληρώνοντας ότι σε αυτές περιλαμβάνονται και οι δύο γραμμές που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ από την προηγούμενη εβδομάδα, οι οποίες ενισχύθηκαν και τη Δευτέρα με επιπλέον οχήματα.

Προς το παρόν πάντως οι μετακινήσεις των επιβατών με τα αστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ Αττικής γίνεται δωρεάν, καθώς δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί τα επικυρωτικά μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Επίσης δεν υπάρχει και σαφής ενημέρωση για τα δρομολόγια καθώς δεν έχει προηγηθεί η σύνδεση των οχημάτων με το σύστημα της τηλεματικής. Όπως εξηγούν στελέχη του ΟΣΥ, το σχέδιο ενίσχυσης των δρομολογίων των λεωφορείων ουσιαστικά επισπεύστηκε κατά ένα μήνα εξαιτίας των εικόνων συνωστισμού στα λεωφορεία που παρατηρούνταν καθημερινά σε περίοδο πανδημίας και μάλιστα στην Αττική, όπου καταγράφονται τα περισσότερα κρούσματα κορωνοϊού.

Συνολικά ο στόλος του ΟΑΣΑ, μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, θα ενισχυθεί με συνολικά 200 οχήματα και 550 οδηγούς, που θα αναλάβουν το συγκοινωνιακό έργο σε 60 περιφερειακές γραμμές. Επιπροσθέτως, έως το τέλος του 2020, ο στόλος του ΟΑΣΑ θα ενισχυθεί με επιπλέον 300 οχήματα μέσω leasing».

https://www.athina984.gr/

Σχόλια