Aegean Airlines:Σημαντικές οι απώλειες επιβατών, εσόδων και ταμειακών διαθεσίμων στο Α εξάμηνο του 2020


 Η Aegean ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Η πανδημία προκάλεσε πρωτόγνωρες συνθήκες στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη στο δεύτερο τρίμηνο. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που υπεβλήθησαν μεταξύ χωρών, αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, οδήγησαν στη σχεδόν καθολική αναγκαστική ακύρωση του πτητικού έργου της Εταιρείας.




οι συνολικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε €187.398,44 χιλ. κατά το Α΄ εξάμηνο του 2020 μειωμένες κατά 63,9%, έναντι συνολικών πωλήσεων ποσού €519.398,26 χιλ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, με την συνολική επιβατική κίνηση να μειώνεται κατά 61,8%. Οι λειτουργικές ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε ζημίες €49.561,94 χιλ. κατά το Α’ εξάμηνο του 2020 έναντι κέρδους €62.782,36 χιλ. το πρώτο εξάμηνο του 2019. Ο δείκτης CASK χωρίς να αθροίζεται στο συνολικό κόστος το κόστος καυσίμων αυξήθηκε και ανήλθε σε 10,68 λεπτά του ευρώ ενώ λαμβάνοντας υπόψιν το κόστος καυσίμων ο δείκτης αυξήθηκε και ανήλθε σε 12,34 λεπτά του ευρώ. Η αύξηση στο δείκτη οφείλεται στη σημαντική πτώση των χιλιομετρικών θέσεων κατά 60,5%.

Η πανδημία COVID-19 έχει δημιουργήσει σοβαρές προκλήσεις στην επιχειρηματική και οικονομική κατάσταση του Ομίλου με κυριότερες την καθήλωση του μεγαλύτερου μέρους του στόλου των αεροσκαφών του Ομίλου κατά το 2ο τρίμηνο και την σημαντική πτώση του αριθμού των επιβατών, με συνέπεια τη μείωση των εσόδων του Ομίλου και την επιβάρυνση του οικονομικού αποτελέσματος. Ο Όμιλος έχει προσδιορίσει τους ακόλουθους κινδύνους, απόρροια της πανδημίας, που επηρεάζουν την επιχειρηματική και οικονομική του κατάσταση:

1)      Μια παρατεταμένη και βαθιά ύφεση στην Ελλάδα και στις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, θα επηρεάσει περισσότερο αρνητικά τη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής .

2)      Ένα νέο κύμα πανδημίας και επαναφορά μέρους ή του συνόλου των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενδέχεται να καθηλώσει πάλι μεγάλο μέρος του στόλου των αεροσκαφών.

3)      Η ζήτηση για επιχειρηματικά ταξίδια έχει μειωθεί σημαντικά και δεν διαφαίνεται μία γρήγορη ανάκαμψη.

4)      Παράγωγα προϊόντα αντιστάθμισης της τιμής του πετρελαίου που έχει ήδη συμφωνήσει ο Όμιλος ενδέχεται να μην μπορούν να αντισταθμιστούν με τις πραγματικές ανάγκες σε καύσιμα που θα προκύψουν από την επιχειρηματική δραστηριότητα του Ομίλου, με αποτέλεσμα την επιπρόσθετη επιβάρυνση του οικονομικού αποτελέσματος του Ομίλου.

5)      Κίνδυνοι από τη μη χρήση των χρονοθυρίδων των αερολιμένων (slots). Οι ρυθμιστικές αρχές ενδέχεται να μην ανανεώσουν το διάστημα απαλλαγής για τη χρησιμοποίηση των χρονοθυρίδων των αερολιμένων με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες είτε να είναι αναγκασμένες να πραγματοποιούν τα δρομολόγια με μειωμένη ζήτηση είτε να κινδυνεύουν να χάσουν την χρονοθυρίδα σε περίπτωση που δεν πραγματοποιούν πτήσεις.

6)      Αύξηση του χρόνου αναμονής και καθυστέρησης των πτήσεων από ενδεχόμενη επιβολή νέων μέτρων ελέγχου για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.



Οι ζημίες προ φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε €200.832,43 χιλ. έναντι ζημιών €17.161,30 χιλ. το 2019 για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το αποτέλεσμα επιβαρύνθηκε από ζημιές ύψους €68.543,99 χιλ. που αφορούν παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνων που κρίθηκαν ως μη αποτελεσματικά λόγω της μειωμένης πτητικής του δραστηριότητας καθώς και της μεταβολής του προγράμματος παραδόσεων νέων αεροσκαφών

Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%.

Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε μόλις σε €40,4 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά €307 εκ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε €58,7 από κέρδη €31,5 εκ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε €187,4 εκ., ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκ.1 Το αποτέλεσμα της Εταιρείας επιβαρύνθηκε με επιπλέον έκτακτες ζημιές €68,5 εκ. από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως ποσότητες καυσίμου, που λόγω του περιορισμένου έργου δεν προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν. Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους €158,8 εκ., έναντι ζημιών ύψους €13 εκ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.


Σημειώνεται ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας το ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022. Σημειώνεται ότι έχει ήδη παραλάβει 5 νέα αεροσκάφη A320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 A321 neo.

Σχόλια