Έγιναν εγκαίνια με φιέστες-άρχισε η λειτουργία των σταθμών «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» ( όλες οι νέες λεωφορειακές γραμμές)



Μετά από δέκα χρόνια που απαιτήθηκαν για την κατασκευή και  την λειτουργία  της επέκτασης της  γραμμής  3 του μετρό   ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε την ευκαιρία να υποστηρίξει  το κυβερνητικό έργο κατά την ομιλία του στην φιέστα - εγκαίνια των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» του Αττικό Μετρό.

Παρά το  γεγονός πως το μέγιστο μέρος του έργου προχώρησε και υλοποιήθηκε  όταν ο ίδιος δεν ήταν στην κυβέρνηση, ο κ. Μητσοτάκης δεν δίστασε  να υποστηρίξει  για «δυναμικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού» για τα οποία είχε δεσμευτεί η Ν.Δ. και τα οποία -όπως είπε- «σήμερα, γίνονται πραγματικότητα». 

Με την αναπληρώτρια τομεάρχη σε θέματα Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Πέρκα, να εύχεται με νόημα στον κ. Μητσοτάκη «να πραγματοποιήσει κάποια στιγμή ένα έργο υποδομής, όχι μόνο να το εγκαινιάσει». «Εδώ κι ένα χρόνο όμως και επειδή κατά κανόνα η ολοκλήρωση ενός έργου ξεπερνά το διάστημα μιας κυβερνητικής θητείας, παρατηρούμε ότι η ΝΔ, γνωστή για την επικοινωνιακή της δεινότητα, έρχεται μετά βαΐων και κλάδων να «κόψει την κορδέλα» σε έργα που η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε τις βάσεις, σχεδίασε, ολοκλήρωσε ή τουλάχιστον τα έφτασε στο τελικό στάδιο», συμπλήρωσε η κ. Πέρκα.

Άρχισε και  η λειτουργία των τριών νέων σταθμών «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» με προβλήματα αλλά  όπως λέει  το ρητό : <<Η  αρχή  είναι  το ήμισυ του παντός>>.

Τα μισά δρομολόγια  του μετρό θα φτάνουν στο τέρμα της   επέκτασης   των νέων  σταθμών που τέθηκαν σε λειτουργία. Έτσι  στις ώρες αιχμής της κίνησης (07.30-17.30)  στο τμήμα μεταξύ Δουκ. Πλακεντίας και Αιγάλεω θα κυκλοφορούν συρμοί ανά 4 λεπτά  ενώ  στο τμήμα από Αγία Μαρίνα  προς Αγία Βαρβάρα , Κορυδαλλός και  Νίκαια ανά 8 λεπτά. 

Με δεδομένο  την παντελή έλλειψη χώρων για  Παρκινγκ  περιμετρικά των σταθμών μετρό  στις  εν λόγω περιοχές   λόγω  της πυκνής  αστικής δόμησης τους  η   μη πρόβλεψη  της δημιουργίας  Παρκινγκ αντίστοιχα όπως έχει ήδη γίνει  και πραγματοποιήθηκε  στο σταθμό της Αγίας Μαρίνας όταν αυτοί είχαν  δημοπρατηθεί , κρίνεται  αναγκαία και απαραίτητη τόσο  για την μετακίνηση –εξυπηρέτηση των πολιτών- κοινωνικού συνόλου όσο και  για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του μετρό  η μεγάλη ενίσχυση και η συχνή πύκνωση των λεωφορείων αλλά   και η  πλήρη αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ με κέντρο  και άξονα  τους νέους σταθμούς  και  πρόβλεψη της  κίνησης  λεωφορείων(mini bus)    περιμετρικά των  περιοχών.

Ήδη υφίστανται   σημαντική χρονική υστέρηση  τόσο σχεδιασμό και   στην εκπόνηση όσο και στην υλοποίηση-λειτουργία  προγραμμάτων   ΣΒΑΚ (Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) που θα μπορούσαν σε ένα βαθμό να έδιναν λύσεις στα νέα προβλήματα  της μετακίνησης των πολιτών δηλαδή στην  συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου  των περιοχών με δεδομένο ότι ήταν ήδη γνωστό από πολύ καιρό ότι η επέκταση και η λειτουργία της γραμμής 3 του μετρό ,  ήταν θέμα χρόνου (ήδη είχε υπολογιστεί η λειτουργία της  προς το  τέλος   του 2019 και η καθυστέρηση  σύμφωνα με πληροφορίες μάλλον οφείλονται τόσο στις παλινδρομήσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών όσο  και σε άλλα  προβλήματα που πιθανόν να  προέκυψαν).

Ήδη  υφίστανται    μεγάλες   ελλείψεις στον στόλο των λεωφορείων  του ΟΑΣΑ  και μετά την ακύρωση του διαγωνισμού που είχε εξαγγελθεί έχουν επιδεινωθεί . Ο νέος διαγωνισμός μεταφέρεται  για   υλοποίηση    στο απώτερο μέλλον   δημιουργώντας  νέες μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των πολιτών συνολικά σε όλο   το Λεκανοπέδιο τόσο  από την έλλειψη των λεωφορείων   όσο και από  την μεγάλη έλλειψη  οδηγών  λεωφορείων  θα επιβαρύνει  ή θα ακυρώσει   την δημιουργία και την   λειτουργία ενός ικανού και επαρκούς    δικτύου  αστικών μετακινήσεων   από και προς στους  νέους σταθμών του μετρό για να δώσει τόσο   αποτελεσματικότητα στο μετρό  όσο και  καλή εξυπηρέτηση στο κοινωνικό σύνολο  της  ευρύτερης    περιοχής  της Α και Β Πειραιά και της δυτικής Αττικής.   

 Η πλήρη επέκταση   της γραμμής 3 του μετρό προς το Πειραιά αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 εάν δεν υπάρξουν νέες υστερήσεις και προβλήματα.

Οι χρόνοι απόστασης  από τη Νίκαια προς  το Σύνταγμα θα λαμβάνουν χώρα  σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια προς το αεροδρόμιο <<Ελευθέριος Βενιζέλος>>  σε 55 λεπτά.

Η χωροθέτηση των νέων σταθμών στην περιοχή είναι:

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας,

Ο σταθμός «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας &

Ο σταθμός της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών οι νέοι σταθμοί της γραμμής 3 στην  πλήρη λειτουργία τους θα μπορούσαν να μετακινήσουν καθημερινά   60.000 επιβάτες περίπου.

»Για την καλύτερη μετακίνηση του επιβατών του μετρό έγινε ήδη αναδιάρθρωση τω λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά,  ώστε οι γραμμές του ΟΑΣΑ   να συνδεθούν με τους νέους σταθμούς του μετρό και για να γίνονται  οι μετεπιβιβάσεις μεταξύ των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

 

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές:

800 (Νίκαια – Πειραιάς),

806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω),

809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’),

820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω),

827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα),

828 (Πειραιάς – Άσπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο),

837 (Άνω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα),

846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’),

Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και

Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

 ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΓΚ. ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕΤΡΟ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΔΗΜΟΣ/ΣΗΜΕΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΠΕΡΙΟΧΗ

ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

ΣΤ.ΜΕΤΡΟ

ΛΕΩΦ. ΓΡΑΜΜΕΣ

ΔΗΜΟΣ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ

ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

Απευθείας

ΣΤ. ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ-

ΣΤ. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

837

Απευθείας

ΣΤ. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

830

ΚΑΤΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

Απευθείας

ΣΤ. ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ-

ΣΤ. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

837

ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Απευθείας

ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ

820

ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ πέριξ Π. Ράλλη

Απευθείας

ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ

820, 841

ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ πέριξ Γρ. Λαμπράκη

Απευθείας

ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ

842

ΕΥΓΕΝΕΙΑ

ΧΑΡΑΥΓΗ

Απευθείας και με μετεπιβίβαση 832-833

ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ

820 και σε συνδυασμό με 832-833

ΑΓ.ΜΗΝΑΣ

Με μετεπιβίβαση επί της Π. Ράλλη στην 841, 820

ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΝΙΚΑΙΑ

826 συνδυασμός με 841, 820

ΑΓ.ΜΗΝΑΣ

Με μετεπιβίβαση επί της Γρ. Λαμπράκη στην 842

ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

826 συνδυασμός με 842

ΑΜΦΙΑΛΗ

Με μετεπιβίβαση επί της Π. Ράλλη στην 841, 820

ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΝΙΚΑΙΑ

826 συνδυασμός με 841, 820

ΑΜΦΙΑΛΗ

Με μετεπιβίβαση επί της Γρ. Λαμπράκη στην 842

ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

826 συνδυασμός με 842

ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ

ΣΧΙΣΤΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ-ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

Απευθείας

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

806,809,810 (προς σταθμό)

Απευθείας

ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ

807

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

809, 810 (από σταθμό)

ΤΕΡΜΑ ΚΑΡΑΒΑ

Απευθείας

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

806

ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ

807

ΒΟΡΕΙΑ ΦΥΛΑΚΩΝ

Απευθείας

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

806,809, 810 (προς σταθμό)

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

809,810 (προς Κορυδ.)

ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ

807

ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ πέριξ Γρ. Λαμπράκη

Απευθείας

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

842,806,809,

Απευθείας

ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ

827, 830 (από σταθ.)

Γ’ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ

Απευθείας

ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

842

Απευθείας

ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ

827, 909,21,830 (από σταθ.)

Πέριξ ΑΘΗΝΑΣ

Απευθείας

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

831 (από σταθ.), 830,842 (προς σταθ.)

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

830 (από σταθ.)

ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ-Α.Ι.ΡΕΝΤΗ

ΑΝΩ ΝΕΑΠΟΛΗ

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

800,846,

ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ

852

ΝΕΑΠΟΛΗ

Απευθείας

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

842

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

800,842,846,809,806,810

ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

800,809

ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ

852

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

809

ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

846

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

750 (προς σταθμ.)

ΝΙΚΑΙΑ

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

800,841,820,846,

827,828,909

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

809, 831 (από σταθ.), 830

ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΝΙΑ

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

800, 842 (από Γρ. Λαμπράκη)

ΑΣΠΡΑ ΧΩΜΑΤΑ

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

827,842,21

ΠΕΡΙΒΟΛΑΚΙ

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

809,827

Γ’ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

827,909,21,830 (από σταθ.),

ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

842

Α.Ι.ΡΕΝΤΗΣ (Θηβών, Μπελογιάννη)

Απευθείας

ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ

828,909


Σχόλια