Απολογισμός 1ου έτους Κυβέρνησης Κυριάκου Κων. Μητσοτάκη στις Μεταφορές- γράφει ο Στρατής Ε. Σταυρουλάκης

Απολογισμός 1ου έτους Κυβέρνησης Κυριάκου Κων. Μητσοτάκη στις Μεταφορές

7 Ιουλίου 2020

Α’Μέρος: Αστικά Σιδηροδρομικά Δίκτυα

Με την συμπλήρωση ενός έτους από την διακυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη με το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών να έχει ο υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιάννης Αχ. Κεφαλογιάννης και σε σύγκριση με την προηγούμενη κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα, πιστώνονται στα θετικά η παράδοση του μετρό ως Νίκαια και στα αρνητικά το προσωρινό κλείσιμο του τραμ από Μπάτη ως Φάληρο. Αναλυτικά:

Μετρό Αθήνας

Ηλεκτρικός

Εκτίμηση ότι η υπογειοποίηση του Πειραιάς-Φάληρο με ενδιάμεσο σταθμό στα Καμίνια, παρά την πίεση του Δήμου Πειραιώς, θα μπει σε ρυθμούς υλοποίησης μετά το 2022 που θα παραδοθεί το τμήμα Νίκαια-Πειραιάς-Δημοτικό Θέατρο Πειραιά της Γραμμής 3 ώστε ο Πειραιάς να μην χάσει ούτε μέρα την μητροπολιτική του σύνδεση με την Αθήνα.

Γραμμή 2

Κινητικότητα στην προβλεπόμενη επέκταση Ελληνικό-Γλυφάδα λόγω και της έναρξης έργων για το πάρκο Ελληνικού.

Γραμμή 3

Μερική επέκταση Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα προς την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και την Νίκαια στις 7 Ιουλίου 2020 και επομένως μετά από 8 χρόνια έχουμε παράδοση έργου μετρό. Το τμήμα που υπολείπεται ως και το Δημοτικό Θέατρο θα παραδοθεί το 2022. Όλο το τμήμα από Αγία Μαρίνα ως Δημοτικό Θέατρο κατασκευάζεται από το 2012.

Γραμμή 4

Kαταβάλλεται προσπάθεια να συνεχισθεί ο διαγωνισμός για το δημοπρατηθέν από το 2018 τμήμα Άλσος Βείκου-Γουδή με 15 σταθμούς, όπως αυτοί οριστηκοποιήθηκαν το 2017 με την προσθήκη του σταθμού Ελικώνος και την αντικατάσταση του σταθμού Νήαρ Ηστ από τον σταθμό Πανεπιστημιούπολη, καθώς και να αναδειχθούν ανάδοχοι για τις πρόδρομες και κύριες εργασίες.

Mετρό Θεσσαλονίκης

Γραμμή 1 (Βασική & Κυκλική Βορειοδυτική Επέκταση)

Καθυστέρηση του έργου κατά 3 χρόνια σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης με παράδοση της βασικής γραμμής από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως την Νέα Ελβετία τον Απρίλη του 2023, λόγω της επαναφοράς στην διαχείριση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Ελευθερίου Βενιζέλου της επιλογής της απόσπασης αντί της διατήρησης τους, μέθοδος κατά της οποίας έχουν προσφύγει κινήσεις πολιτών στο ΣτΕ ζητώντας την κατασκευή του σταθμού με την μέθοδο διατήρησης των αρχαίων που θεωρούν σημαντικά για την ιστορία της πόλης από την εποχή του Αγίου Δημητρίου, προστάτη της συμπρωτεύουσας.

Γραμμή 2 (Επέκταση Καλαμαριάς & Αεροδρομίου Μακεδονία)

Η γραμμή από ΝΣΣΘ προς Μαρτίου και Μίκρα θα ακολουθήσει την τύχη της κατά προτεραιότητα βασικής γραμμής και θα λειτουργήσει τον Οκτώβριο του 2023.

Τραμ Αθήνας

Γραμμή 3 (Ακτή Ποσειδώνος-Ασκληπιείο Βούλας)

Ξηλώθηκαν οι ανενεργές από το 1977 γραμμές του τραμ Περάματος στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου Πειραιώς προκειμένου να αναπλαστεί η οδός Θερμοπυλών από τον Δήμο Πειραιά, ενώ θα μπορούσαν να περισωθούν ως μουσειακές και ενόψει της προγραμματιζόμενης από την Αττικό Μετρό, επέκτασης του τραμ από τον Πειραιά προς Κερατσίνι και Πέραμα.

Γραμμή 4 (Ακτή Ποσειδώνος-Σύνταγμα)

Για τις ανάγκες ανάπλασης της λεωφόρου Ποσειδώνος έκλεισε ως τα τέλη του έτους το τμήμα τραμ από τον Μπάτη ως το Φάληρο. Με την ολοκλήρωση του θα παραδοθεί σε λειτουργία μαζί με το νέο κυκλικό τμήμα από το Φάληρο ως την Ακτή Ποσειδώνος του Πειραιά.

Γραμμή 5 (Σύνταγμα-Ασκληπιείο Βούλας)

Στα πλαίσια του Μεγάλου Περιπάτου υπήρξε προσωρινή κάλυψη με ελαστομερές υλικό για τις ανάγκες του ποδηλατόδρομου, των υπό επαναλειτουργία τα τέλη του έτους, Γραμμών Τραμ σε Βασιλίσσης Όλγας και Αμαλίας που έκλεισαν το 2018 λόγω απαιτούμενων ελέγχων στεγανότητας του οδοστρώματος των οδών Αρδηττού και Καλλιρόης από όπου διέρχεται υπόγεια ο ποταμός Ιλισσός.

Τραμ Θεσσαλονίκης

Eρώτημα για το αν προωθηθεί από την Αττικό Μετρό η πρόταση του ΣΑΣΘ το 2014 περί της κατά προτεραιότητα γραμμής ΚΤΕΛ Μακεδονία-Ελαιώνες, συμπληρωματική στην βασική γραμμή του μετρό.

Τραμ Πάτρας

Ερώτημα για το αν τραμοποιηθεί η λεωφορειακή γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ της σύνδεσης Σιδηροδρομικού Σταθμού Καστελόκαμπου με ΟΑΕΔ Πάτρας, Πανεπιστήμιο Πατρών και Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών. Yπάρχει πρόθεση για τραμ από το 2018 που θα είναι συμπληρωματικό στον προαστιακό Πάτρας.

Τραμ Ηρακλείου Κρήτης

Η έναρξη των έργων για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι Πεδιάδος που βρίσκεται 30 χιλιόμετρα από την πόλη και εκτός αστικού ιστού, αναζωπυρώνει την πρόθεση για την εφαρμογή της  προολυμπιακής μελέτης για σύνδεση σε πρώτη φάση του Παγκρητίου Σταδίου με τα Λιοντάρια Ηρακλείου και τον Αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης» με τελικό στόχο το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος με την μορφή προαστιακού σιδηροδρόμου σε τελική μορφή (tram-train).

Στρατής Ε. Σταυρουλάκης, διαχειριστής ομάδας στο FB «Τραίνο σε όλη την Ελλάδα» με 2.295 μέλη


Σχόλια