Ούτε τρένο, ούτε αέριο έχουμε... ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ούτε τρένο, ούτε αέριο έχουμε...Με αφορμή την επιστολή του Δημάρχου ο οποίος κομψά αλλά κάθετα απορρίπτει την οδική έλευση του φυσικού αερίου στην πόλη, ανοίγει πιστεύω ένας δημόσιος διάλογος στην πόλη σχετικά και με αυτό το θέμα και επιτέλους ένα πολύ σημαντικό στοιχείο /υποδομή της πόλης θα γίνει θέμα συζήτησης προκειμένου να διαμορφώσουμε άποψη.
Για εμένα προσωπικά το ενδιαφέρον δεν είναι η αντιπαράθεση απόψεων των φορέων (θεμιτό μέχρι ένα σημείο) αλλά το γεγονός ότι ένα τόσο σημαντικό για την ποιότητα και το κόστος της ζωής του πατρινού θέμα δεν απασχόλησε τον πολίτη τόσο καιρό.
Ποιά είναι η διαφορά του υγροποιημένου αερίου (LNG) από το πεπιεσμένο αέριο; Tι είναι το LNG; Ποιά είναι η συμπεριφορά του, η ασφάλεια και ποιά η επίπτωση στο κόστος στην ζωή μας ;
Σπούδασα και έζησα για ένα διάστημα περίπου 8ετών σε μια πόλη της κεντρικής Ευρώπης η οποία διέθετε (εκτός των άλλων) και 2 βασικές υποδομές: Ηλεκτρικό Τρένο και Φυσικό αέριο.
40 χρόνια μετά, στην πόλη μου δεν έχουμε ούτε τρένο ούτε αέριο.
Προφανώς δεν έχουμε και ένα σωρό άλλα πράγματα, αλλά δεν υπάρχει πιο λαϊκή υποδομή που να αγγίζει το σύνολο των κατοίκων μιας πόλης από την φθηνή μετακίνηση και την φθηνή παροχή ενέργειας. Διότι περί αυτού πρόκειται. Και εκτός από τα νοικοκυριά, το φθηνό καύσιμο είναι υποδομή που θα βοηθήσει και τις επιχειρήσεις.
Και όσον αφορά την οδική έλευσή του, να συμφωνήσω στις αντιρρήσεις, ότι δεν είναι ο καλύτερος τρόπος. Αλλά και αυτό που προτείνεται (αγωγοί) δεν είναι και ο οικονομικότερος. Αφήστε τον χρόνο που θα χρειαστούν οι μελέτες, οι εγκρίσεις κλπ. Μελέτες περιβαλλοντικές, αδειοδοτήσεις, χωροθέτησης και άλλα. Και πότε θα γίνουν αυτά; Και πότε θα στηθεί και το οικιακό δίκτυο ;
Αλλά το αέριο στην πόλη μας έχει υποδομή για εγκατάσταση, αδειοδοτημένη, ενταγμένη σε πρόγραμμα ευρωπαϊκής ένωσης, και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει να φτιάξουμε κι άλλη. Μας περισσεύουν τα χρήματα ή ο χρόνος;
Μιλάω σαφώς για το πρόγραμμα Poseidon Med, στο οποίο έχει ενταχθεί το λιμάνι της πόλης μας, έχει έγκριση χωροθέτησης (Ε.Σ.Α.Λ.) σε περιοχή η οποία πληρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας και τα διεθνή στάνταρντ και έχει λάβει προκαταρκτική έγκριση μελέτης ασφαλείας, όπως και έγκριση προκαταρκτικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΠΑ -Προκαταρκτικός Προσδιορισμός Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων).
Και για να κάνουμε πιο σαφές τι σημαίνει αυτό, οι αδειοδοτήσεις μεταφράζονται σε 3 με 4 χρόνια σοβαρής δουλειάς των ανθρώπων του Ο.Λ.Π.Α., που κατάφεραν να πάρουν τις αδειοδοτήσεις έτσι ώστε η πόλη αυτή τη στιγμή να έχει ένα πλεονέκτημα σαν λιμάνι και σαν υποδομή.
Και προφανώς η επιλογή της μεταφοράς στην πόλη μας δια θαλάσσης συνδυαστικά είναι μια λύση που υπερέχει οικονομικά, είναι σαφώς πιο ασφαλής από την μεταφορά με βυτία και χρονικά προσιτή.
Εχουμε πολλά να πούμε για το φυσικό αέριο και έχουμε αργήσει....
Το λιμάνι (Ο.Λ.Π.Α.) με την είσοδό του στο πρόγραμμα και την πολύ καλή δουλειά και προεργασία απέκτησε ένα στρατηγικό προβάδισμα το οποίο σαφώς εύκολα μπορεί να επεκταθεί στην πόλη για εμπορική και οικιακή χρήση. Η πόλη ας αξιοποιήσει αυτή την δυνατότητα.


·Ο Κώστας Καλογερόπουλος είναι πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πατρών, πρώην μέλος του Δ.Σ. του Ο.Λ.Π.Α. την περίοδο 2016 -2019.

Σχόλια