Μεγάλη ταλαιπωρία ο “Μεγάλος Περίπατος”: Ατελείωτο μποτιλιάρισμα – κυκλοφοριακό κομφούζιο στις οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας
Μαρτύριο ήταν η σημερινή μέρα για τους οδηγούς στο κέντρο της Αθήνας από τα ξημερώματα κιόλας, αφού οι παρεμβάσεις για τον “Μεγάλο Περίπατο” προκάλεσαν κυκλοφοριακό κομφούζιο στις οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας. Ανακοινώσεις από όλη την αντιπολίτευση, εναλλακτικές διαδρομές από τον Δήμο Αθηνών.
Μπακογιάννης: Λίγη υπομονή
Το μήνυμά του για την έναρξη λειτουργίας του Μεγάλου Περιπάτου έστειλε μέσω Facebook ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.
Όπως ανέφερε, μετά από 35 χρόνια συζητήσεων για αλλαγές στην Πανεπιστημίου ήρθε η ώρα να γίνουν πράξη και έτσι από το πρωί οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν στη διάθεσή τους τρεις από τις έξι λωρίδες σε 7.000 τμ ελεύθερου δημόσιου χώρου, που θα ομορφύνουν με παγκάκια και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες με πράσινο.
«Κάθε αρχή είναι δύσκολη, αλλά ποιος θα μπορούσε σήμερα να φανταστεί αλλιώς την Δ.Αρεοπαγίτου, την Απ.Παύλου ή την Ερμού; Ίσως χρειαστεί λίγη υπομονή στην αρχή, για να φτάσουμε σε μία Αθήνα που δεν θα αποκλείει κανέναν. Ανοιχτή για όλους», τονίζει ο κ. Μπακογιάννης.
Όπως αναφέρει για πρώτη φορά δημιουργείται στην Αθήνα μια ασφαλής, υπέροχη ποδηλατική διαδρομή που ενώνει το Σύνταγμα με την Ομόνοια. Και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα κινούνται ανεμπόδιστα και γρήγορα.
ΣΥΡΙΖΑ: Το χάος αποτέλεσμα της έλλειψης διαλόγου και προετοιμασίας
Με δηκτικό τρόπο σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ τις εικόνες κυκλοφοριακού «εμφράγματος» που προκάλεσαν οι παρεμβάσεις για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, κατηγορώντας δήμο και κυβέρνηση για έλλειψη προετοιμασίας και πλημμελή διάλογο πριν την εφαρμογή του σχεδίου.
Αναλυτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι «σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλειπή προετοιμασία.
Το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών. Περιμένουμε από την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή μεγαλύτερη σοβαρότητα και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους:
- Για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
- Για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου.
Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας».
ΚΚΕ: Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία”
«Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της Αθήνας, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χθες με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και την πλατεία Συντάγματος οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο Κέντρο. Αυτή η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, την Πειραιώς, τη Συγγρού, την Πατησίων, την Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά» αναφέρει η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της «για τη σημερινή ταλαιπωρία στο κέντρο της Αθήνας».
«Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων. Είναι πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο», υπογραμμίζει η ανακοίνωση καταλήγοντας:
«Αν ήταν το κίνητρο η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ».
ΚΙΝΑΛ: Δεν είναι όλα για το “φαίνεσθαι” – Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες
«Είναι ώρα η κυβέρνηση και ο δήμος Αθηναίων να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα για το ‘φαίνεσθαι’ και την επικοινωνία. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες», υπογράμμίζει το Κίνημα Αλλαγής ασκώντας έντονη κριτική στο δήμο Αθηναίων για τις παρεμβάσεις σχετικά με τον σχέδιο για μεγάλο Περίπατο στην Αθήνα.
Το Κίνημα Αλλαγής επισημαίνει πως οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία, για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.
Προσθέτει ότι «η παράταξή μας το έχει αποδείξει αυτό στην πράξη. Η σωστή προετοιμασία είναι απόλυτα σαφές ότι έλειψε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον δήμο της Αθήνας».
Επικρίνει δε, τη δημοτική αρχή, λέγοντας πως ούτε διάλογος υπήρξε, ούτε ενημέρωση έγινε, ούτε η στιγμή ήταν κατάλληλη.
Μετά την ταλαιπωρία, ο Δήμος Αθηνών δίνει συμβουλές για τη μετακίνηση με ΙΧ στο κέντρο
Μετά την ταλαιπωρία που προκάλεσε ο “Μεγάλος Περίπατος”, ο Δήμος Αθηνών εξέδωσε… οδηγίες για εναλλακτικές διαδρομές με το αυτοκίνητο προς το κέντρο.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων, «για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα». Για τη διευκόλυνση των οδηγών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου, προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:
- Από Νότια Προάστια:
Προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας – Πειραιώς
Προς Παγκράτι – Αμπελόκηπους
α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
Προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
- Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
- Από Βόρεια προς Κέντρο
α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων
β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους
- Από Βόρεια προς Νότια
Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
- Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας – Ριζάρη
β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)
ΜΕΓΆΛΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΊΑ Ο “ΜΕΓΆΛΟΣ ΠΕΡΊΠΑΤΟΣ”: ΑΤΕΛΕΊΩΤΟ ΜΠΟΤΙΛΙΆΡΙΣΜΑ – ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΌ ΚΟΜΦΟΎΖΙΟ ΣΤΙΣ ΟΔΙΚΈΣ ΑΡΤΗΡΊΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΎΟΥΣΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή