This site can’t be reached! Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία για το φιάσκο-σκάνδαλο της καμπάνιας των 20 εκατ.- Το θέμα φθάνει και στην Κομισιόν

Νέα στοιχεία για το φιάσκο-σκάνδαλο της καμπάνιας των 20 εκατ.- Το θέμα φθάνει και στην ΚομισιόνThis site can’t be reached! Αυτή την ενημέρωση βρίσκουν μπροστά τους όσοι επιχειρούν να εισέλθουν σε πολλές ιστοσελίδες από τον μακρύ κατάλογο (περίπου 620) των 1.300 μέσων ενημέρωσης που περιλαμβάνονται σε εκείνα που με εντολή και καθοδήγηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα διανεμήθηκε η “πίτα” των 20 εκατομμυρίων ευρώ της “δίδυμης” καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς”.

Παρά την απαξιωτική προς το κοινοβούλιο συμπεριφορά του πρωθυπουργού που -αν και προκληθείς από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης-, ο οποίος αρνήθηκε να πει οτιδήποτε για το φιάσκο που πιθανώς υποκρύπτει και σκάνδαλο κακοδιαχείρισης δημοσίου χρήματος, η υπόθεση αναμένεται να φθάσει στο Ευρωκοινοβούλιο μετά σχετική ερώτηση της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα, τα περισσότερα ΜΜΕ αποφεύγουν να παρουσιάσουν το θέμα, στοιχιζόμενα, προφανώς, με τις επιθυμίες της κυβέρνησης.

Ακόμα και έγκυρες εφημερίδες αδιαφορούν για ένα θέμα που είναι ζήτημα Δημοκρατίας καθώς διαπιστώνονται καθημερινά δύο πράγματα: πρώτον, ο αποκλεισμός από την καμπάνια μερίδας ΜΜΕ που δεν είναι αρεστά στην κυβέρνηση -η οποία δεν διστάζει ακόμα και να το δηλώσει!-, και δεύτερον ότι σπαταλήθηκε δημόσιο χρήμα για την προβολή μυνημάτων σχετικά με την πανδημία σε μέσα που δεν υφίστανται (κατά κυριολεξία), ή υπολειτουργούν, ή δημιουργήθηκε εν μια νυκτί για να εισπράξουν οι ιδιοκτήτες τους μερίδιο από τα 20 εκατ. ευρώ!

Όλα αυτά τα αποκρύπτει μια ιδιότυπη μιντιακή “ομερτά” με το Μέγαρο Μαξίμου, αν και το θέμα λαμβάνει εκ των πραγμάτων πολιτικές διαστάσεις αφ’ ης στιγμής ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε την παραίτηση του υπευθύνου του φιάσκου (ακόμα κι αν εκτελούσε κεντρικές εντολές) Στέλιου Πέτσα.

Τις τελευταίες ημέρες έχουν δημοσιευθεί πολλές πληροφορίες για σάϊτ που δεν υπάρχουν, που έχουν σταματήσει να λειτουργούν, ακόμα και για υπέρογκα ποσά (έως και 1.000.000 ευρώ) που δόθηκαν σε ιστοσελίδα γνωστού τηλεοπτικού παρουσιαστή. Παρόλα αυτά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αρνείται επίμονα να δώσει στη δημοσιότητα τα ποσά που δόθηκαν σε κάθε μέσο ενημέρωσης, μια λίστα που πιθανότατα θα αποκαλύψει μια εκτεταμένη επιχείρησης κακοδιαχείρισης του δημοσίου χρήματος και επιλεκτικής μεταχείρισης “ημετέρων”.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους λόγους που το Μέγαρο Μαξίμου θέλει να αποκρύψει τα οικονομικά στοιχεία της λίστας είναι ότι θα αποκαλυφθεί πως κάποια “ανύπαρκτα” ΜΜΕ έλαβαν ποσά δυσανάλογα με εκείνα που έλαβαν τα μεγάλα μιντιακά μαγαζιά. Είναι γνωστό πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι σφόδρα δυσαρεστημένοι καθώς δεν έλαβαν όσα θεωρούν πως τους αναλογούν με βάση την επιρροή που διαθέτουν.

Μπαράζ αποκαλύψεων

Στην Κομισιόν φέρνει με ερώτηση του ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, το πρόγραμμα επιχορήγησης των ελληνικών ΜΜΕ με το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ έως σήμερα, για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον κορονοϊό.

«Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία», αναφέρει στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι «η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ», καθώς και ότι «στη μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης που επιδοτήθηκαν «περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης».

Με δεδομένο ότι η διάθεση των κονδυλίων έγινε «μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας», ο Δημήτρης Παπαδημούλης ρωτά την Κομισιόν «αν έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής των επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης» αλλά και «αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα».

Καμπάνια Πέτσα: Πεδίον δόξης… λαμπρού εισαγγελέα

Καμπάνια Πέτσα: Διαφήμιση σε site με τελευταία είδηση απ’ το 2010!

Σε 627 ιστοτόπους “διαχύθηκε” η πίτα

Όπως σημειώνει ο Ν. Σβέρκος στην «Αυγή», η καμπάνια «διαχύθηκε» σε πλήθος ιστοσελίδων, που φτάνουν τον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό 627. Από αυτή τη μακρά λίστα λείπουν, βέβαια, ιστοσελίδες με πλούσια ειδησεογραφία και πρωτογενές υλικό, όπως το 902.gr ή το stokokkino.gr ή το documentonews.gr.

Στη θέση τους υπάρχουν βέβαια οι ιστοσελίδες του ΣΚΑΪ, skai.gr και skairadio.gr, από τις οποίες η δεύτερη ουσιαστικά αποτελεί υποσύνολο της πρώτης. Ενδιαφέρουσα και η παρουσία στη λίστα του dromosfm.gr, που περιλαμβάνει αναρτήσεις για νέα τραγούδια καλλιτεχνών, ή του melodia.gr, που προφανώς δεν μπορούν να ελεγχθούν για την αμεροληψία τους, καθώς δεν είναι ενημερωτικές ιστοσελίδες.

Και ο Φουρθιώτης στο κόλπο

Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη πως κρατικό χρήμα έλαβε το protieidisi.gr, που φέρεται να ανήκει στον Μένιο Φουρθιώτη και δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο για να λάβει μέρος στη μοιρασιά. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα περιέργως εμπλούτισε το περιεχόμενό της χθες, λίγο αφότου αποκαλύφθηκε η υπόθεση, με περιεχόμενο με παλιότερες ημερομηνίες, αλλά παραπομπές σε νεότερα άρθρα.

Ωστόσο ο μάνατζερ – παρουσιαστής φαίνεται πως έλαβε δημόσιο χρήμα και από άλλη μεριά. Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα apokaliptikalive.gr, όπου αναρτώνται εκπομπές που παράγει σε τοπικής εμβέλειας κανάλια, βρίσκεται στη λίστα με τους υποδοχείς κρατικής διαφήμισης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε χθες ότι η έλλειψη περιεχομένου στον ιστότοπο menta.gr, που έλαβε διαφημιστικό μερίδιο, οφείλεται σε ορθογραφικό λάθος. Πρέπει λοιπόν να απαντήσει εάν το ίδιο ισχύει με το askmen.gr, το notiosxtypos.gr στα οποία η επίσκεψη οδηγεί στο απόλυτο κενό. Όσον αφορά πάντως το meapospi.gr, δοκιμάσαμε να διορθώσουμε το προφανές ορθογραφικό λάθος και επισκεφθήκαμε το meapopsi.gr. Εις μάτην. Και πάλι ανύπαρκτη η ιστοσελίδα…

Ο αριθμός δε των διαδικτυακών σελίδων που αναρτούν ειδήσεις μια στο τόσο είναι εξαιρετικά μεγάλος. Τόσο μεγάλος ώστε η αναφορά σε ορισμένες εξ αυτών θα αδικούσε όλες τις υπόλοιπες. Ενδεικτικά αναφέρουμε το roumlouki.gr, που επικεντρώνεται σε θέματα της Αλεξάνδρειας Ημαθίας και που δεν έχει αναρτήσει νέο υλικό από την περασμένη Τρίτη. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αναφερθούμε στις ονομασίες ορισμένων ιστοσελίδων (ξεχωρίζει το laikoyra.gr, που αφορά την Ημαθία).

Πληροφορίες αναφέρουν πως το ελάχιστο ποσό που έλαβαν ιστοσελίδες της περιφέρειας μόνο από τη συγκεκριμένη καμπάνια είναι τα 1.000 ευρώ. Καθόλου άσχημα για «μέσα» στα οποία συνήθως απασχολείται ένας άνθρωπος, ο ιδιοκτήτης τους.

Ακολουθεί η πλήρης Ερώτηση του Δημ. Παπαδημούλή προς την Κομισιόν:
Θέμα: Επιχορηγήσεις ελληνικών ΜΜΕ για την καμπάνια ενημέρωσης για την πανδημία του κορονοϊού

Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που αποφάσισε, για την πανδημία του κορονοϊού. Η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ επιβαρύνοντας το δημόσιο ταμείο και αφορά σε επιχορηγήσεις που κατανεμήθηκαν σε μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης. Στη λίστα, που δημοσιοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.

Η κυβέρνηση αρνείται επίμονα να δώσει στη δημοσιότητα τα κριτήρια επιλογής των αποδεκτών και τα ποσά που τους διατέθηκαν, μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η Κομισιόν:

  • Έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης, καθώς και για το αν, και πώς, τηρήθηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της δημόσιας λογοδοσίας για την αποτροπή φαινομένων διασπάθισης δημοσίου χρήματος;
  • Γνωρίζει αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα;

Με πληροφορίες από το left.gr

Σχόλια

  1. THIS SITE CAN’T BE REACHED! ΝΈΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΆ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΆΣΚΟ-ΣΚΆΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΚΑΜΠΆΝΙΑΣ ΤΩΝ 20 ΕΚΑΤ.- ΤΟ ΘΈΜΑ ΦΘΆΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΌΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου