Με αφορμή τον καύσωνα που προβλέπεται τις επόμενες ημέρες, γίνονται πολλά ρεπορτάζ σε σταθμούς λεωφορείων, στάσεις κ.λ.π., κοινή συνισταμένη των οποίων είναι η θεωρία ότι "απαγορεύεται η λειτουργία των κλιματιστικών στα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία".
Κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο βέβαια, αλλά και δεν ισχύει τυπικά.
Για την ακρίβεια της ενημέρωσης:
Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ δεν επιβάλουν καμία "απαγόρευση".
Στο σχετικό τμήμα οδηγιών ( https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-mesa-mazikis-metaforas/) του ΕΟΔΥ, αναφέρεται:
Διασφάλιση του αερισμού της άμαξας του τραίνου, μετρό, λεωφορείου ή τρόλεϋ μέσω ανοιχτών παραθύρων κάθε τύπου (πχ οροφής) και με ανεμιστήρες. Αποφυγή χρήσης ανακυκλωμένου αέρα μέσα σε αυτά.
Αυτό λοιπόν που υπάρχει ως τύπος είναι η σύσταση για "αποφυγή χρήσης ανακυκλωμένου αέρα", κάτι που είναι αυτονόητο ότι θα συμβεί και δεν χρειαζόταν καν οδηγία. Όλα τα λεωφορεία που διαθέτουν κλιματισμό, έχουν την επιλογή -όπως και τα Ι.Χ. - της εισαγωγής φρέσκου αέρα και της ανακύκλωσης του εσωτερικού αέρα.
Προφανώς, το κουμπί ανακύκλωσης, θα είναι μονίμως κλειστό, δεν χρειάζονται οδηγίες.
Επίσης, ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ερωτηθείς για τη χρήση κλιματισμού στις αστικές συγκοινωνίες εν αναμονή του μίνι - καύσωνα, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η σύσταση του ΕΟΔΥ είναι τα κλιματιστικά να λειτουργούν μόνο σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. «Επομένως θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τη χρήση των κλιματιστικών, διότι αυτή είναι η σύσταση των ειδικών».
Επομένως, δεν προκύπτει από πουθενά "απαγόρευση" με τη νομική έννοια του όρου, αλλά σύσταση.
Είναι λοιπόν απολύτως βέβαιο ότι η σύσταση δεν θα τηρηθεί, επειδή πολύ απλά είναι ΤΕΛΕΙΩΣ αδύνατο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου