Πάτρα: Θα συνεχίζει τις κινητοποιήσεις για το τρένο ο Δήμος

Προαστιακός Πάτρας - TrainOSE

Αρνητικά, όπως άλλωστε αναμενόταν, υποδέχθηκε ο Δήμος Πατρέων την ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ που προμηνύει δυσμενείς εξελίξεις στο αίτημα για υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Απέφυγε ωστόσο τις αντιδράσεις τουλάχιστον σ' αυτή τη φάση.
«Διαβάζοντας» τις αντιδράσεις στα πρόσωπα στελεχών του Δήμου αντιλαμβανόμαστε ότι δεν άφησε καθόλου ικανοποιημένη τη Μαιζώνος, που θεωρεί ότι μέσα από την ανακοίνωση της εταιρείας εκφράζεται προφανώς η πολιτική βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών να εκτελεστεί επίγεια το έργο.
Επίσης, στο Δήμο θεωρούν για αυτό δικαιολογημένες τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν και τις πρόσφατες κινητοποιήσεις. Μάλιστα, οι άνθρωποι της δημοτικής αρχής είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις αντιδράσεις αυτές, αφού βλέπουν να διαμορφώνεται μια κατάσταση (επίγεια διέλευση) που εκτιμούν ότι υψώνει διαχωριστικά τείχη στην πόλη. Επικαλούνται μάλιστα το δείγμα γραφής των έργων που έχουν ήδη γίνει, για να δείξουν τι απειλεί τον Καστελόκαμπο και την Αγυιά.
Ενα σημείο που επισημαίνουν στον Δήμο είναι ότι δεν υπάρχει διαφωνία στο να έλθει το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα, αλλά στον τρόπο που θα διέλθει από τον αστικό ιστό. Δεν γίνεται αποδεκτό από το Δήμο να έχουν διατεθεί μεγάλα χρηματικά ποσά για να περάσει το τρένο υπόγεια ή εκτός πολεοδομικών συγκροτημάτων μέχρι τα διοικητικά όρια της Πάτρας, και στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να διατυπώνεται ως επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν πλέον τα κονδύλια για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των Πατρινών.
Επίσης, ακούσαμε χθες, σε κλειστό δημοτικό κύκλο, ότι δεν υπάρχει διαφωνία με την ΕΡΓΟΣΕ ή με πρόσωπα. Θεωρούν όμως ότι τα τοιχία που έχουν κατασκευαστεί στο Ακταίο για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή δίνουν μια εικόνα για το δυσμενές σενάριο που επιφυλάσσεται στην Πάτρα εάν προχωρήσει ο σχεδιασμός της επίγειας διέλευσης.
Αιχμές για τη δημόσια τοποθέτηση του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη, διατυπώθηκαν στα μέσα κοινωνικής από «πηγές» που μεταφέρουν αυτούσια τις απόψεις του Δήμου. Αφού χαρακτηρίζουν απόλυτα τεκμηριωμένη την τοποθέτηση που έκανε ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης (5/5) για το σιδηροδρομικό έργο, μέμφονται τον Περιφερειάρχη επειδή απάντησε στην κριτική που δέχθηκε από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι πάντως ενδιαφέρον ότι οι ανακοινώσεις της ΕΡΓΟΣΕ τουλάχιστον χθες δεν προκάλεσαν κάποια δημόσια αντίδραση από άλλες πλευρές, κάτι που υποδηλώνει ότι οι τοπικές πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις προτιμούν να κρατούν τακτική αποστάσεων από την υπόθεση αυτή, ίσως επειδή διαισθάνονται ότι ο στόχος της πλήρους υπογειοποίησης δεν βγαίνει υπό τις παρούσες συνθήκες.

Σχόλια