Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στις Μεταφορές

Οι μεταφορείς ήρθαν αντιμέτωποι με μία νέα πραγματικότητα εξαιτίας του κορωνοϊού, με άδειους δρόμους, έλλειψη φορτίων, αναδουλειά και, το βασικότερο, ανασφάλεια για το μέλλον.

Πτώση τζίρου, αναδουλειά και αβεβαιότητα για το μέλλον προκάλεσε ο κορωνοϊός στο χώρο της μεταφοράς, ο οποίος τους τελευταίους δύο μήνες έχει πληγεί σημαντικά.

Σε μια περίοδο μάλιστα που η ροή της μεταφοράς είχε σταθεροποιηθεί, μετά από πολλά χρόνια αβεβαιότητας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ήρθε ο κορωνοϊός να την εκτροχιάσει, δημιουργώντας νέα και ίσως δυσμενέστερα προβλήματα.
Η κατάσταση που δημιουργήθηκε στο χώρο είναι πλέον δύσκολη, με μείωση δρομολογίων, ακινητοποιημένα φορτηγά, οδηγούς χωρίς μεροκάματο και επιταγές οι οποίες κανείς δε γνωρίζει πότε θα πληρωθούν.
Παράλληλα οι διεθνομεταφορείς ήρθαν αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις, με σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια, πολύωρες ντάνες στα σύνορα και καραντίνα πολλών ημερών μέχρι να φύγουν για το επόμενο δρομολόγιο. Πώς βίωσαν την κατάσταση μεμονωμένοι μεταφορείς και εταιρείες, πόσο μειώθηκε η δουλειά τους, ποιες είναι οι ανησυχίες τους για το μέλλον, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα τα οποία θέτει ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης, συνομιλώντας μαζί τους.

Η πρώτη «πίκρα»

Αναμφίβολα οι περισσότεροι μεταφορείς κατάλαβαν την πτώση στο μεταφορικό έργο το μήνα Μάρτιο, ωστόσο, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ μας, η κρίση σε ένα μικρό αριθμό μεταφορέων ξεκίνησε νωρίτερα.
Πρόκειται για τις εταιρείες που έχουν απευθείας δραστηριότητα με την Κίνα, με την εξαγωγή κοντέινερ (κυρίως μαρμάρων καθώς και άλλων τυποποιημένων προϊόντων). Από τις αρχές του έτους παρατηρήθηκε πτώση, σίγουρα συνετέλεσε το γεγονός του εορτασμού της κινεζικής πρωτοχρονιάς, στα τέλη του Γενάρη όμως η μείωση ήταν κατακόρυφη. Άλλωστε και στην Κίνα για δύο μήνες τα πάντα πάγωσαν με τη λήψη περιοριστικών μέτρων και αυτό είχε άμεσο αντίκτυπο στην εξαγωγή ελληνικών προϊόντων.

Σχόλια