Πάτρα: Επιτείνεται η καχυποψία για το τρένο

Προαστιακός Πάτρας - TrainOSE


Η στάση του υπουργείου Υποδομών υποδηλώνει ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει η διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο επίμαχο τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου με τον τρόπο που έχει εγκριθεί από το 2008. Θα βρει όμως απέναντί του τον Δήμο Πατρέων και φορείς της περιοχής που διαφωνούν με την επίγεια διέλευση.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και οι συναρμόδιοι φορείς του (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) έχουν δεχθεί μηνύματα από την Αχαΐα για το κλίμα που έχει διαμορφωθεί. Παρόλα αυτά δεν έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους, επιτείνοντας το κλίμα καχυποψίας που έχει περάσει στους πολίτες.
Ηδη πάντως ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλος, μιλώντας στην «Π», μας προϊδέασε ότι υπόγεια διέλευση οκτώ χιλιομέτρων «δεν παίζει» και άφησε να εννοηθεί ότι θα αντιπροταθεί συμβιβασμός. Αυτό τουλάχιστον έχουν καταλάβει σχεδόν οι πάντες, αλλά ούτε αυτό ενεργοποιείται από την πολιτεία.
Πριν από λίγο καιρό υπήρχε η άποψη ότι το υπουργείο Υποδομών ωθεί την κατάσταση σε δίλημμα για την πόλη («να φτάσει το τρένο στην Πάτρα με τον εγκεκριμένο σχεδιασμό ή να μην φτάσει ποτέ;»). Δεν έχει κάνει όμως ούτε αυτό μέχρι σήμερα. Ακολουθεί μια τακτική που προκαλεί προβληματισμό ακόμα και στους συνηγόρους της κυβέρνησης. Μια τακτική που έχει ξεφύγει προ πολλού από την αυτονόητη και δικαιολογημένη απαίτηση της τοπικής κοινωνίας να μάθει ποια επιτέλους είναι η υπουργική απόφαση για τον τρόπο διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, και φτάνει στα όρια να διερευνάται εάν αυτή συνιστά υποτίμηση των θεσμών, εν προκειμένω του Δήμου, που απευθύνθηκε με επιστολή του προσωπικά στον υπουργό Κώστα Καραμανλή.
Η άμμος στην κλεψύδρα εξαντλείται για το υπουργείο, καθώς η αντιπολίτευση ετοιμάζεται μέσω του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη να περάσει στην πολιτική αντεπίθεση για να κερδίσει τις εντυπώσεις, αν και οι χειρισμοί που έκανε ο ίδιος δεν κάλυψαν τη δέσμευση για υπόγεια διέλευση.
Μπορεί οι δεσμεύσεις που ανέλαβε προεκλογικά να μην έχουν πραγματικό αντίκρισμα, όπως έχει αποδείξει η πραγματικότητα, αλλά είναι λογικό οι φορείς της Πάτρας και οι κάτοικοι του Καστελόκαμπου να προτιμήσουν τη δική του «αλήθεια» από τα σκαπτικά μηχανήματα του εργολάβου που πρέπει να φτάσει τη γραμμή από το Ρίο στην Κανελλοπούλου μέχρι το φθινόπωρο.
Η δημοτική αρχή, από πλευράς της, διαμηνύει ότι θα εμποδίσει τις εργασίες. Η πολιτεία δεν ξέρουμε πώς αξιολογεί την προειδοποίηση αυτή και πώς θα δράσει.
Αναμένονται ενδιαφέρουσες εβδομάδες.







Σχόλια