Τι προβλέπει το σχέδιο σωτηρίας για την Aegean - μικρά τα θεωρεί σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ», σχολιάζει ηAegean - σχέδιο στήριξης για τις αερομεταφορές – Τι προβλέπει

Welcome to AEGEAN's neo era | Aegean Airlines

Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσουν τα υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και εργασίας το σχέδιο για την στήριξη της Aegean η οποία έχει υποστεί σημαντικές ζημιές λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα είναι ένα πολύπλευρο πακέτο μέτρων με επιμέρους προγράμματα για την οικονομική και φορολογική ενίσχυση της αεροπορικής εταιρείας προκειμένου να καταφέρει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από τον περιορισμό μετακινήσεων και μεταφορών εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στην Ελλάδα που έχει σχεδόν εκμηδενίσει το πτητικό της έργο από τα μέσα Μαρτίου.

Στο πακέτο των κυβερνητικών μέτρων στήριξης περιλαμβάνεται η χορήγηση κρατικών εγγυήσεων στην Aegean έναντι μελλοντικών δανείων της, ένα μέτρο που θεωρείται πως μπορεί να ανακουφίσει την εταιρεία που έχει υποστεί βαρύ πλήγμα από την πανδημία.

Επίσης το σχέδιο στήριξης θα έχει ως βασικούς άξονες τις αναστολές πληρωμών, εκπτώσεις τελών και μειώσεις φόρων, ενώ θα υπάρξουν και ρυθμίσεις για την στήριξη των εργαζομένων της αεροπορικής εταιρείας.

Ωστόσο δεν αποκλείεται να υπάρξει και αποζημίωση-επιδότηση της θέσης για το διάστημα της δίμηνης καραντίνας, χωρίς να αποκλείεται η συνέχισή της. Οι αεροπορικές εταιρείες, λόγων των περιοριστικών μέτρων, ήταν αναγκασμένες να πετούν όλο το προηγούμενο διάστημα σχεδόν άδειες και με πληρότητα που ακόμη και σήμερα κυμαίνεται από 5% έως 10%.

Με την επιδότηση θα μπορεί να καλυφθεί μέρος του ελάχιστου μεταβλητού κόστους των αεροπορικών εταιρειών (τέλη αεροδρομίων, εναέριας κυκλοφορίας, καυσίμων), χωρίς να περιλαμβάνονται τα κόστη αεροσκαφών και πληρωμάτων.

Όπως αναφέρεται σε κοινό Δελτίο Τύπου των υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υποδομών και Μεταφορών, «κλάδοι, όπως των αερομεταφορών, ο οποίος συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό και έμμεσα με πλήθος άλλους κλάδους της οικονομίας (εστίαση, ψυχαγωγία και εμπόριο σε τουριστικές περιοχές, νησιωτική οικονομία κ.λπ.), χρειάζονται ένα ειδικό πλαίσιο στήριξης, καθώς έχουν συστημική σημασία για την οικονομία της χώρας.

Για τη διαμόρφωση αυτού του ειδικού πλαισίου έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής δεδομένα:

1. Ο κλάδος των αερομεταφορών αφορά 306 εταιρίες και 11.000 απασχολούμενους και η συστημική του σημασία έγκειται στο γεγονός ότι το 82-85% των τουριστικών εσόδων της χώρας (σύνολο εσόδων 18 δισ. ευρώ ετησίως), προέρχεται από τους τουρίστες που επισκέπτονται με αεροπλάνο τη χώρα μας και χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες των αεροδρομίων.

2. Οι ελληνικές εταιρίες του κλάδου (αεροπορικές, εταιρίες υπηρεσιών εδάφους-handling, αεροδρόμια) είχαν πολύ καλές επιδόσεις τα τελευταία χρόνια, χάρη στις υψηλές τουριστικές αφίξεις και εισπράξεις. Γι’ αυτό, δεν χρειάζονται υπέρογκα ποσά στήριξης, ούτε άμεσες κεφαλαιακές ενισχύσεις (capital injection), όπως έγινε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

2. Η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα στην Ελλάδα επανέρχεται σταδιακά από τις 4 Μαΐου, μετά την άρση του lockdown, ενώ η χώρα θα αρχίσει να υποδέχεται τουρίστες και από το εξωτερικό από τις 15 Ιουνίου 2020.

3. Οι τουριστικές αφίξεις θα επηρεάσουν θετικά το πτητικό έργο και την κίνηση στα αεροδρόμια.

4. Παρεμβάσεις ειδικού χαρακτήρα, σε κλάδους με συστημική σημασία για την εθνική οικονομία, παρέχουν το απαραίτητο δίχτυ ασφαλείας προκειμένου, αφενός, οι εταιρίες να προσαρμόσουν με ευελιξία την στρατηγική τους στα νέα δεδομένα, και αφετέρου, το Κράτος να διαφυλάξει την προστιθέμενη αξία τέτοιων κλάδων και προπαντός το εισόδημα και την απασχόληση των εργαζομένων σε αυτούς.

Σε αυτό το περιβάλλον, η κυβέρνηση, προχωρά άμεσα στη διαμόρφωση ενός ειδικού πλαισίου για τον κλάδο των αερομεταφορών, με τις εξής παρεμβάσεις:

1. Επέκταση οριζόντων μέτρων στις μεταφορές για την περίοδο μετά τον Μάιο 2020

Τα οριζόντια μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων της πρώτης φάσης αντιμετώπισης της κρίσης συνεχίζονται και μετά τον Μάιο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος και περιλαμβάνει, φυσικά, και τις επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου των αεροπορικών μεταφορών. Πρόκειται για μέτρα, όπως:

· Η προσωρινή αναστολή των συμβάσεων εργασίας για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων, συνοδευόμενη από ειδική έκτακτη αποζημίωση, μέχρι και τον Ιούλιο.

· Η έκπτωση 40% στα ενοίκια των επιχειρήσεων, μέχρι και τον Αύγουστο, και των εργαζομένων σε αυτές οι οποίοι βρίσκονται σε προσωρινή αναστολή της σύμβασης εργασίας μετά τον Μάιο.

Προβλέπεται ότι η χρήση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού που θα κάνουν οι εργαζόμενοι του κλάδου των αερομεταφορών θα έχει κόστος περί τα 22 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη και την κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών από το Κράτος.

2. Πρόγραμμα «Συν-Εργασία».

Το πρόγραμμα θα αφορά την περίοδο 15η Ιουνίου μέχρι και 31η Δεκεμβρίου 2020. Επιπλέον, προβλέπεται επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδότη και εργαζομένου) για τον εργασιακό χρόνο που δεν απασχολούνται οι εργαζόμενοι. Το όφελος από αυτή την παρέμβαση εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ, έως τον Δεκέμβριο του 2020.

3. Ειδική φορολόγηση πτητικού προσωπικού

Αντί της φορολόγησης στην κλίμακα εισοδήματος, προβλέπεται ειδικός συντελεστής 15% για τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών των πιλότων αεροσκαφών, πληρωμάτων καμπίνας και τεχνικών αεροσκαφών, όπως ισχύει για τη φορολόγηση ναυτικών. Αυτό θα οδηγήσει σε μείωση του μισθολογικού κόστους των εταιριών του κλάδου, με εξοικονόμηση 7,7 εκ. ευρώ κατ’ έτος. Σημειώνεται ότι αυτό αποτελεί μόνιμο μέτρο.

4. Αποζημίωση πτήσεων Απριλίου-Μαΐου με 20 ευρώ ανά προσφερόμενη θέση (πλέον ΦΠΑ)

Για πτήσεις εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, καταβάλλεται κατ’ εξαίρεση, κατά το δίμηνο Απριλίου και Μαΐου 2020, επιπλέον αντιστάθμισμα στις εν λόγω πτήσεις, που ανέρχεται στο ποσό των είκοσι (20) ευρώ ανά προσφερόμενη θέση, πλέον αναλογούντα ΦΠΑ. Το όφελος του κλάδου από την εν λόγω διάταξη εκτιμάται στα 6 εκατ. ευρώ.

5. Μείωση ΦΠΑ στις μεταφορές

Η μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές από το 24% στο 13%, για την περίοδο 1 Ιουνίου – 31 Οκτωβρίου 2020, θα έχει θετική επίπτωση και στις αερομεταφορές. Η απώλεια δημοσίων εσόδων από το συγκεκριμένο μέτρο εκτιμάται, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί κατά την τρέχουσα περίοδο, στα 30 εκατ. ευρώ.

Επομένως, η ειδική στήριξη αυτού του τόσο σημαντικού κλάδου για τον τουρισμό και τους κλάδους που επηρεάζονται από αυτόν (εστίαση, ψυχαγωγία και εμπόριο σε τουριστικές περιοχές, νησιωτική οικονομία κ.λπ.) αλλά και την εθνική οικονομία στο σύνολό της, θα ανέλθει στο ποσό των 115 εκατ. ευρώ περίπου.

Σημειώνεται ότι και ο κλάδος των αερομεταφορών έχει πρόσβαση – όπως όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας μας – στα εργαλεία ρευστότητας που έχουμε από την πρώτη στιγμή ανακοινώσει.

«Τα μέτρα για τον κλάδο, που ανακοινώθηκαν σήμερα, είναι θετικά, αλλά τα μεγέθη είναι πολύ Υποβάλλει αιτήματα δανειοδότησης στις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

«Τα μέτρα για τον κλάδο, που ανακοινώθηκαν σήμερα, είναι θετικά, αλλά τα μεγέθη είναι πολύ μικρά σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ», σχολιάζει η αεροπορική εταιρεία μετά την ανακοίνωση του κυβερνητικού πακέτου. «Αφορούν όλο τον κλάδο, εταιρείες αεροδρομίων, επίγειας εξυπηρέτησης και φυσικά αεροπορικές, μικρές και μεγάλες, με τον ίδιο οριζόντιο τρόπο, χωρίς ειδικά πλεονεκτήματα για καμία».

«Το βασικό μέτρο αφορά τη στήριξη των εργαζομένων. Το πρόγραμμα διασφαλίζει για τους εργαζόμενους έως 31/12/2020 τη μερική κάλυψη (ύψους 60%) της απώλειας εισοδήματος, στην περίπτωση μειωμένης απασχόλησης (Συν-Εργασία). Αντίστοιχα προγράμματα υπάρχουν σε όλη την ΕΕ, με τα περισσότερα, ιδίως στη Βόρεια Ευρώπη, να προβλέπουν σημαντικά μεγαλύτερη στήριξη στο κόστος εργασίας του εργοδότη. Τα μέτρα πρέπει να συνεχιστούν και να εξελιχθούν. Είναι αναγκαίο να επεκταθεί η ισχύς τους, ως την αρχή της τουριστικής περιόδου του 2021.

»Ανεξάρτητα από τα μέτρα, η AEGEAN κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων Covid-19, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλες οι επιχειρήσεις, θα υποβάλει διακριτά αιτήματα δανεισμού προς τις 4 ελληνικές τράπεζες: Alpha BankΑΛΦΑ -1,61%, EUROBANK, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς. Σύμφωνα με τις οριζόντιες προβλέψεις, η εγγύηση του κράτους ορίζεται στο 80% για δάνεια διάρκειας έως 5 ετών και ύψους έως του 25% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων. Εμείς θα αιτηθούμε για συνολικό ποσό 150 εκατ. ευρώ, δηλαδή μόνο για το 11% του κύκλου εργασιών μας.

»Η AEGEAN πάλι θα παλέψει κυρίως με τις δικές της δυνάμεις, τα δικά της αποθεματικά, τους δικούς της ανθρώπους. Το σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε. Η προσπάθεια προσαρμογής θα γίνει σε όλες τις κατευθύνσεις, προμηθευτές, αεροδρόμια και παραγωγικότητα.

»Ο στόχος είναι να φέρουμε τους επιβάτες και πάλι κοντά μας, με προσήλωση στα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Να συμβάλουμε μαζί με άλλους φορείς στη σταδιακή, δύσκολη, επανεκκίνηση του τουρισμού. Ο ρόλος του κράτους για πρωτοβουλίες που θα περιορίζουν τις επιπτώσεις της κρίσης, θα παραμείνει σημαντικός. Ο δρόμος της αντιμετώπισης των συνεπειών θα είναι δύσκολος, με ανάγκη για συνεργασία και επίπονες προσαρμογές από όλα τα μέρη. Όπως πάντα, θα κάνουμε την προσπάθεια με όλες μας τις δυνάμεις και με υπερηφάνεια, που μία ελληνική εταιρεία, στην αρχή μιας τέτοιας κρίσης, βρέθηκε υγιής και, έστω και λίγο, περισσότερο ανθεκτική από πολλές άλλες και πολύ μεγαλύτερες εταιρείες της Ευρώπης», καταλήγει.


http://www.airnews.gr/

https://www.libre.gr/

Σχόλια