Τι μέλλει γενέσθαι στις ναυτιλιακές αγορές

Τι μέλλει γενέσθαι στις ναυτιλιακές αγορές
Εν μέσω εξάπλωσης του κορονοϊού και των αρνητικών συνεπειών που επιφέρει για την παγκόσμια οικονομία και συνεπώς για το εμπόριο και τη ναυτιλία, η BIMCO αναπροσαρμόζει τις εκτιμήσεις για τις προοπτικές των ναυτιλιακών αγορών το 2020.
Αρχικά η BIMCO αναφέρει ότι η αδυναμία συμφωνίας των κρατών-μελών του OPEC για μια κοινή δράση σε ό,τι αφορά την παραγωγή πετρελαίου είχε ως αποτέλεσμα η spot αγορά των δεξαμενόπλοιων να εκτοξευτεί. Η απόφαση του Ριάντ να «πλημμυρίσει» την αγορά με πετρέλαιο θα παράσχει στήριξη στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, ενώ το γεγονός ότι οι τιμές μαύρου χρυσού πέφτουν συνεπάγεται και μειωμένα κόστη για τα καύσιμα των πλοίων.
Από την άλλη, την όλη θετική εικόνα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, που για ακόμα μία φορά ευνοείται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, έρχεται να κατακρημνίσει η εξάπλωση του κορονοϊού.
Την ίδια ώρα, η «φάση 1» της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας ελάχιστα έχει ευνοήσει τον όγκο των εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω θαλάσσης, εξέλιξη βέβαια που για τους αναλυτές της BIMCO δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι ανέμεναν την αδυναμία του Πεκίνου να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις του απέναντι στην Ουάσιγκτον.
Περιττό να ειπωθεί ότι η επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας το 2019 θα συνεχιστεί, και μάλιστα με μεγαλύτερο ρυθμό το 2020. Oι αναλυτές της Κοπεγχάγης εκτιμούν ότι κάποια κράτη θα γνωρίσουν βαθιά ύφεση ελέω κορονοϊού.
Ελπιδοφόρο παραμένει το γεγονός ότι πολιτικοί ηγέτες ανά τον κόσμο λαμβάνουν εκτάκτως μέτρα για την προστασία της υγείας των πολιτών, αλλά και για την ήπια προσαρμογή της παραγωγικής διαδικασίας όταν παρέλθει η εποχή του κορονοϊού.
Οικονομικά μέτρα, τα οποία ουσιαστικά θα τονώσουν ξανά την αγοραστική δύναμη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας των εθνικών κυβερνήσεων, τονίζει η BIMCO στην έκθεσή της.
Δεξαμενόπλοια: δύο διαφορετικές πραγματικότητες
Όπως προαναφέρθηκε, βραχυχρόνια η ζήτηση για δεξαμενόπλοια θα είναι μεγάλη και η ναυλαγορά θα κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, απόρροια της κόντρας Ριάντ-
Μόσχας. Από την άλλη, η μακροπρόθεσμη ζήτηση για πετρέλαιο θα μειωθεί εντός 2020 ελέω της πανδημίας.
Αναφορικά με την προσφορά, οι παραδόσεις νεότευκτων από τα κινεζικά ναυπηγεία εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένες σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις
Bulkers
Καθώς οι ροές ξηρών φορτίων προς την Κίνα, τον κορυφαίο εισαγωγέα παγκοσμίως, έχουν μειωθεί αισθητά το τελευταίο δίμηνο λόγω της πανδημίας, η ζήτηση για bulk carriers παρουσιάζει καθοδική πορεία. Ιδιαίτερα τα Capesizes φαίνεται να αποτελούν το μεγαλύτερο θύμα της εξέλιξης αυτής, καθώς τα μικρότερα μεγέθη στηρίζονται και από trades εκτός Κίνας. Είναι δεδομένο ότι, όταν ο ασιατικός γίγαντας «ξυπνήσει» μετά το πέρας της πανδημίας, η ζήτηση θα ενισχυθεί ξανά και οι ναύλοι θα ανέλθουν σε κανονικά τουλάχιστον επίπεδα. Μεσοπρόθεσμα η ζήτηση εκτός Κίνας θα δεχτεί μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς τώρα η Ευρώπη είναι το επίκεντρο του κορονοϊού, ενώ έπεται η Βόρεια Αμερική.
Και για τα bulk carriers η ΒΙΜCO αναμένει μειωμένες παραδόσεις από την Κίνα, ενώ σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά εκτιμά ότι θα παρουσιαστεί μειωμένη σε σχέση με το 2019, περισσότερο απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν.

Σχόλια