Κλιματική αλλαγή και ευρωπαϊκή ναυτιλία


Κλιματική αλλαγή και ευρωπαϊκή ναυτιλία

Όπως αναμενόταν, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής κοινότητας αυτή τη στιγμή εστιάζεται στην πρόθεση της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής να χαράξει καινοτόμες πολιτικές για θέματα κλιματικής αλλαγής, και πιθανώς να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στη νέα δέσμη νομοθεσιών για την προστασία του περιβάλλοντος. Ήδη όλα τα μέλη της νέας Επιτροπής φαίνεται να ομιλούν δημόσια για την κλιματική αλλαγή και για το περιβάλλον, ενώ σε προχθεσινή ανακοίνωσή της η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Margrethe Vestager δήλωσε ότι η πράσινη αλλαγή είναι συνυφασμένη με τη νέα ψηφιακή εποχή.
Στο χθεσινό συνέδριο στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του European Shipping Week, παρουσία υπουργών, του γ.γ. του ΙΜΟ και υψηλόβαθμων στελεχών ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, παρουσιάστηκαν σκέψεις και αποφάσεις που αφορούν τον ρόλο της ναυτιλίας στη νέα «πράσινη» εποχή αλλά και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο κλάδος σε αυτή τη νέα δεκαετία. Διαφάνηκε η τεράστια απόκλιση στις απόψεις Βορείων και Νοτίων, όπου πολλές φορές οι Σκανδιναβοί παρουσιάζονται, ακόμα και ως εφοπλιστές, πιο «πράσινοι» ‒με παρακινδυνευμένες απόψεις‒ ακόμα και από τις περιβαλλοντικές ΜΚΟ. Αίσθηση αλλά και σκεπτικισμό προκάλεσε η τολμηρή αλλά και αίολη πρόταση που ακούστηκε να απαγορευτούν το 2050 όλα τα πλοία που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα. Η συγκεκριμένη άποψη, αν και εκφράστηκε από τον πρόεδρο των Νορβηγών εφοπλιστών, αντιμετωπίστηκε από πολλούς παρευρισκομένους με δυσπιστία, αφού ο στόλος των Νορβηγών διαρκώς συρρικνώνεται, η χώρα δεν ανήκει στην ΕΕ και ασφαλώς δεν υποστηρίζεται από μια βιώσιμη πρόταση που θα μπορούσε επιτυχώς και ρεαλιστικώς με τις σύγχρονες τεχνολογικές γνώσεις να υλοποιηθεί.

Σχόλια