Υπέργηρος ο στόλος της Ελλάδαςτων 1.147.384 επαγγελματικών οχημάτων όλων των κατηγοριών, καθώς η μέση ηλικία των LCV (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) πλησιάζει τα 19 χρόνια, ενώ αυτή των φορτηγών και των λεωφορείων ξεπερνά τα 20 έτη,


Τη χειρότερη δυστυχώς εικόνα σε όλη την Ευρώπη εμφανίζει ο ελληνικός στόλος των 1.147.384 επαγγελματικών οχημάτων όλων των κατηγοριών, καθώς η μέση ηλικία των LCV (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) πλησιάζει τα 19 χρόνια, ενώ αυτή των φορτηγών και των λεωφορείων ξεπερνά τα 20 έτη, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αναλυτικότερα, το 2018 κυκλοφορούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση 33.167.690 επαγγελματικά οχήματα βάρους κάτω των 3,5 τόνων, των οποίων ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 10,9 έτη. Στην Ελλάδα, την ίδια χρονιά ο στόλος των LCV ανερχόταν σε 889.638 οχήματα, με τη μέση ηλικία τους να ορίζεται στα 18,9 χρόνια, μια επίδοση που τοποθετεί τη χώρα μας με διαφορά στην τελευταία θέση της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς η αμέσως καλύτερη από εμάς χώρα είναι η Ρουμανία, όπου ο μέσος όρος είναι τα 15,9 έτη. Στην κορυφή, αντιθέτως, βρίσκεται το Λουξεμβούργο με μέση ηλικία στόλου τα 6,3 χρόνια. Σημειώνεται, πως η Γαλλία διαθέτει με διαφορά το μεγαλύτερο στόλο LCV της Ευρώπης με πάνω από 6,2 εκ. οχήματα.
Επιπλέον, ενώ στην Ευρώπη το 91,2% των LCV χρησιμοποιεί κινητήρες πετρελαίου και μόλις το 7,1% βενζίνης, στη χώρα μας η εικόνα είναι πιο μοιρασμένη καθώς το 41,5% των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων εξοπλίζεται με σύνολα βενζίνης και το 37,3% με πετρελαίου (το 21,2% αφορά σε άλλο ή άγνωστο κινητήρα), με την ελληνική αγορά να είναι η μόνη της ηπείρου στην οποία κυριαρχούν οι κινητήρες βενζίνης. Στο σύνολο της Ευρώπης, μόλις το 0,3% των LCV είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά και το 1,3% λειτουργεί με LPG ή CNG, γεγονός που δείχνει πως ακόμα τα ορυκτά καύσιμα είναι οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού.

Σχόλια