Βλέψεις για 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά διατηρεί η Cosco. Αισιοδοξία για την έγκριση του master plan

Βλέψεις για 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά διατηρεί η Cosco. Αισιοδοξία για την έγκριση του master plan

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Πειραιά στην ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, αλλά και η σπουδαιότητα υλοποίησης του master plan αναδείχτηκαν, μεταξύ άλλων, στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ
«Η Cosco είναι μια διεθνής εταιρεία που επενδύει, όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά και αλλού. Ομως, εδώ θα συνεχίσουμε να επενδύουμε, θέλουμε να έχουμε το δικό μας “ρύζι” εδώ στον Πειραιά», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Oργανισμού, Captain Fu, υπογραμμίζοντας ότι «για τον Πειραιά έχουμε στόχο να φτάσουμε σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τα 10 εκατ. teus. Βλέπουμε τον Πειραιά σαν πύλη από την Ασία και την Αφρική προς την Ευρώπη».
Στο σημείο αυτό, επισημαίνεται ότι, με την ολοκλήρωση των έργων στον προβλήτα ΙΙΙ, ΟΛΠ και Cosco μπορούν να διακινήσουν έως 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση, κάτι το οποίο σημαίνει ότι απαιτούνται πρόσθετες υποδομές για την επίτευξη της ανωτέρω επιδίωξης (ίσως ένας νέος προβλήτας).

Στιγμιότυπο από την γενική συνέλευση μετόχων του ΟΛΠ
Στη συνέχεια, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ αναφέρθηκε στο επενδυτικό πλάνο του Oργανισμού και ειδικότερα, στο master plan, το οποίο ευελπιστεί να τύχει έγκρισης από την επόμενη κυβέρνηση.
«Η Cosco ήρθε για να κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα και εδώ και 11 χρόνια αυτές προχωρούν με γρήγορο ρυθμό. Περιμένουμε την έγκριση του master plan των επενδύσεων, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση.
Με την έγκρισή του θα αρχίσουμε αμέσως, και αυτές οι επενδύσεις θεωρούμε ότι θα φέρουν πιο λαμπρό μέλλον για το λιμάνι», σχολίασε.
Από την πλευρά του, ο νεοεκλεγείς εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zeng Gang υποστήριξε ότι, λόγω καθυστέρησης και διαδικαστικών θεμάτων, το πλάνο δεν έχει εγκριθεί.
«Η νυν κυβέρνηση μας υποστηρίζει, θέλουμε να πιστεύουμε ότι και μετά τις εκλογές, οι κυβερνήσεις θα μας υποστηρίζουν και προσβλέπουμε ότι το master plan μπορεί να εγκριθεί το γρηγορότερο δυνατό», ανέφερε σχετικά.
Σημειώνεται ότι το σύνολο των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ, που ορίζει και το master plan, φτάνει τα 293,78 εκατ. (οι επενδύσεις αυτές έχουν εγκριθεί στο σύνολό τους από την ΕΣΑΛ), ενώ οι προαιρετικές περί τα 354 εκατ. (στις περισσότερες προαιρετικές, η ΕΣΑΛ έχει εκφράσει ενστάσεις).
Ως μοχλό πίεσης προς την κυβέρνηση, η Cosco έχει εκφράσει την επιθυμία για την απόκτηση του επιπρόσθετου 16% του ΟΛΠ, κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς – όπως υποστηρίζει – την κύρια ευθύνη για την διαφαινόμενη μη έγκαιρη υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων φέρει η ελληνική Πολιτεία και όχι η κινεζική πλευρά (η Cosco υποχρεούται να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις έως το 2021).  
«Πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές», ανέφερε ο δ.σ. του ΟΛΠ για τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών.
Όπως επισημαίνουν ναυτιλιακοί αναλυτές, η έγκριση ή η τροποποίηση του master plan του ΟΛΠ θα αποτελέσει ένα από τα κυριότερα ζητήματα της νέας κυβέρνησης, όποια κι εάν είναι αυτή.
Οι επενδύσεις του master plan του ΟΛΠ 
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (ΕΩΣ ΤΟ 2021)
Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Κρουαζιέρας (Νότια Ζώνη Φάση Α)
 136.283.800
Επισκευή Προβλήτα Ι (Σταθμού Ε/Κ ΟΛΠ)
 8.000.000
Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα
 8.000.000
Κατασκευή Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών
15.000.000
Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης
 55.000.000
Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας
 1.500.000
Υπόγεια Οδική Car Terminal με πρώην Χώρο ΟΔΔΥ (90 στρεμμάτων)
 5.000.000
Βελτίωση και Συντήρηση Λιμενικών Υποδομών
 15.000.000
Προμήθεια Εξοπλισμού και Μέσων
 25.000.000
Μελέτες
 5.000.000
Επέκταση Car Terminal (Ηρακλέους)
 20.000.000
Σύνολο υποχρεωτικών επενδύσεων
 293.783.800
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Νέα Αποθήκη στην περιοχή του ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τμ (επί 90 στρεμμάτων)
60.000.000
Κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. έκαστο, στην περιοχή G2
27.000.000
Οικολογικά Λεωφορεία
5.000.000
Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας
80.000.000
Αναδιαμόρφωση του κτιρίου της Παγόδας σε 5* ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο
60.000.000
Αναδιαμόρφωση των 2 μεγάλων παλαιών αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία
48.000.000
Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (G1)
18.000.000
Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε
20.000.000
Σύνολο Πρόσθετων Επενδύσεων
 318.000.000
ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Κατασκευή Επισκευαστικού Προβλήτα στον Μώλο Δραπετσώνας
 1.000.000
Κατασκευή 5όροφου Χώρο Στάθμευσης στην Περιοχή του εμπορικού Λιμένα
 5.000.000
Κατασκευή κέντρου Logistics στην περιοχή ΟΔΔΥ
 30.000.000
Σύνολο άλλων επενδύσεων
36.000.000
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ MASTER PLAN
647.783.000
Από τις παραπάνω επενδύσεις έχουν εκτελεστεί μέρος αυτών (και ειδικότερα αυτών σε υποδομές της ναυπηγοεπισκευής, σε μελέτες και σε προμήθεια εξοπλισμού), συνολικού ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ.

Σχόλια