Πότε θα μιλήσουμε για τον σιδηρόδρομο;

https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/04/blog-post_292.html?fbclid=IwAR1ykCv2pyxrccWQYH6Ln0ij5vPJ18gyB0rKVPuuAmB-GZsXRJW-bAJbQxM

Φέτος κλείνουν 15 χρόνια από τότε που σταμάτησαν τα δρομολόγια του τρένου στην Πελοπόννησο με πρόσχημα τη βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου.


Σε μια κανονική Περιφέρεια η χάραξη νέας ηλεκτροδοτούμενης γραμμής στη διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και η κανονικοποίηση της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα θα ήταν στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας.
Επίσης σε μια κανονική χώρα οι υποψήφιοι δήμαρχοι της Μεσσηνίας θα κατέθεταν προτάσεις για την αξιοποίηση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου και την επέκτασή του τουλάχιστον σε περιοχές όπου δεν απαιτούνται δύσκολα τεχνικά έργα.

Δυστυχώς όμως ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης προτιμά να επισκευάζει σκεπές εκκλησιών αντί να διαθέσει ολόκληρο το ΕΣΠΑ για τη χάραξη νέας ηλεκτροδοτούμενης γραμμής στη διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Αν δεν ήθελε να διαθέσει ολόκληρο το ΕΣΠΑ θα μπορούσε να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για τη μελέτη και κατασκευή της νέας γραμμής με σύμβαση παραχώρησης στον ανάδοχο. Ετσι θα διαπιστώναμε μεταξύ άλλων και αν οι Κινέζοι, Ρώσοι, Αμερικανοί, Βρετανοί και Γερμανοί διπλωμάτες που επισκέπτονται την Πελοπόννησο ενδιαφέρονται πραγματικά να κάνουν επενδύσεις ή πουλούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Δυστυχώς επίσης ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας αντί να αξιοποιήσει το υπάρχον δίκτυο του νομού προτίμησε να στεγάσει συλλόγους στο κτήριο του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης. Η αντιπάθεια του κ. Νίκα για το τρένο είχε εκφραστεί από την αρχή της θητείας του, όταν είχε δηλώσει πως επιθυμεί να μεταφέρει τον τερματικό σταθμό από το κέντρο της πόλης στο Ασπρόχωμα. Εννοείται ότι ο δήμαρχος ενός κανονικού δήμου θα έκανε ό,τι περνάει από το χέρι του για να συνδέσει με κανονική γραμμή το λιμάνι της Καλαμάτας με την Αρχαία Ολυμπία, προκειμένου να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια. Σε έναν κανονικό δήμο και όχι "στη γη όπου ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα", οι υποψήφιοι δήμαρχοι της Μεσσηνίας θα συζητούσαν προτάσεις δημοτικής συνεργασίας για την αξιοποίηση και την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Προσωπικά θα ήθελα να βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας η κατασκευή μιας γραμμής που θα συνδέει με μέσο σταθερής τροχιάς τις παραθαλάσσιες εκτάσεις, από την Καλαμάτα έως τουλάχιστον το Πεταλίδι. Γνωρίζω όμως ότι αν καταθέσω αυτή την πρόταση στο τραπέζι του διαλόγου θα ακούσω για ακόμα μια φορά σαχλαμάρες περί "φαραωνικών έργων" και άλλες ανοησίες πριν καταλήξουμε στο γνωστό "δεν γίνονται αυτά στην Ελλάδα".

Προφανώς και δεν γίνεται τίποτα στην Ελλάδα και γι’ αυτό οι νέοι μεταναστεύουν σε χώρες που έχουν... τρένο. Ετσι δεν είναι άρχοντες;

Θανάσης Λαγός
eleftheriaonline.gr

Σχόλια